مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

روشی مخفی برای کاهش نور صفحه نمایش آیفون

ooooo.jpg111

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در تاریکی شب مدت زمان طولانی به صفحه موبایل خیره شده و یا خدای ناکرده هنگام خواب هم دست از سر تکنولوژی بر نمی دارید ، حتما با کم کردن نور صفحه گوشی آشنایی دارید. بعضا کمترین میزان روشنایی صفحه هم در فضایی تاریک باعث آزار چشمان می شود ، در ادامه به روش مفیدی خواهیم پرداخت که به وسیله آن می توانید نور صفحه آیفون را بیش از حد معمول کاهش دهید.

برای کاهش نور صفحه نمایش، برنامه های مختلفی قابل دسترس اند که می توانند نور صفحه را تا آخرین حد ممکن کاهش دهند. اما روش هایی نیز وجود دارند که بدون استفاده از برنامه می توان نور صفحه گوشی را برای استفاده در شب تنظیم کرد. معروف ترین این روش ها استفاده از قابلیت Invert Colors است که با جابجا کردن رنگ های صفحه ، پس زمینه ای تاریک با نوشته های سفید به وجود می آورد. این روش برای مطالعه محتوای نوشتاری و بعضی از کار ها مناسب به نظر می رسد اما برای دیدن عکس و فیلم و استفاده از برنامه هایی مانند اینستاگرام که بیشتر محتوای تصویری دارند اصلا مناسب نیست زیرا ترکیب رنگ های بهم خورده صفحه نمایش ، عکسها را چیزی شبیه تصاویر نگاتیو نمایش می دهند. اما به غیر از این ویژگی روش دیگری نیز وجود دارد که می توان بدون از دست دادن رنگ ها ، تنها نور پس زمینه را کاهش داد. این روش نوعی قابلیت مخفی برای آیفون به حساب می آید زیرا به سادگی قابل تشخیص نیست و صرفا برای کاهش نور صفحه نیز در نظر گرفته نشده است.

ooooo

برای اینکار به مسیر Settings > General > Accessibility > Zoom رفته سپس مانند تصویر بالا گزینه Zoom را فعال کنید. در منوی تنظیمات زوم ، بخش Zoom Region را روی Full Screen Zoom  قرار داده و بعد از آن گزینه Low Light را برای Zoom Filter  تعیین کنید. از این پس هنگامی که زوم را فعال می کنید ، فیلتری برای صفحه نمایش فعال می شود که نور را بیش از پیش کاهش می دهد. برای استفاده راحت تر از این ویژگی دوباره به قسمت Accessibility  برگردید ، در انتهای صفحه روی Accessibility Shortcut ضربه بزنید و Zoom را انتخاب کنید. از این پس با سه بار فشار دادن کلید Home بصورت متوالی ، قابلیت زوم با فیلتر تاریک کننده فعال می شود. برای بازگرداندن بزرگنمایی صفحه به حالت عادی نیز می توانید با سه انگشت خود ، دوبار به صفحه ضربه بزنید و بدین صورت از صفحه نمایش فوق تاریک بدون بزرگنمایی هم استفاده کنید.