مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

رشد قابل توجه حجم اپلیکیشن های محبوب iOS در سال های اخیر

og

استاندارد حافظه ی داخلی آیفون های اپل و تقریبا همه ی گوشی های هوشمند مدتی میشود که تغییر کرده است. میزان حافظه ی داخلی مدل پایه ی آیفون 5 اس اپل در سال 2013 برابر با 16 گیگابایت بود اما اپل سال گذشته با حذف نسخه ی 16 گیگابایتی، آیفون 7 را با حداقل حافظه ی داخلی 32 گیگابایتی معرفی و روانه ی بازار کرد. همان طور که میدانید آیفون ها از حافظه ی های جانبی پشتیبانی نمیکنند بنابراین کاربران باید متناسب به نیاز خود، نسخه ای با میزان فضای مناسب را انتخاب کنند. اما احتمالا حقیقت افزایش حافظه ی داخلی مدل پایه ی آیفون توسط اپل چیز دیگری است چرا که حجم اپلیکیشن های محبوب iOS به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر، شما برای نصب بسیاری از اپلیکیشن های کاربردی iOS نیاز به فضای خالی بیشتری بر روی آیفون خود دارید و حتی کاربران iOS شاید مجبور باشند برای دانلود اپلیکیشن های جدید، برخی از اطلاعات دستگاه خود را حذف کنند.

حال توجه شما را به اطلاعات جالبی در این زمینه جلب میکنیم. در سال 2013، ده اپلیکیشن iOS که در ایالات متحده بیشترین تعداد دانلود را داشته اند تنها به 164 مگابایت فضا برای نصب نیاز داشته اند اما ماه گذشته، 10 اپلیکیشن محبوب iOS برای نصب نیاز به 1.9 گیگابایت فضای خالی داشته اند و این بدین معناست که در طول 4 سال، 10 اپلیکیشن برتر iOS رشد حجم 12 برابری را تجربه کرده اند. در سال 2015 بزرگترین رشد در حجم اپلیکیشن های سوم شخص صورت گرفته است که اپل حداکثر محدودیت حجم این اپلیکیشن ها را از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت افزایش میدهد. این محدودیت بر اساس حجم دانلود اپلیکیشن ها در نظر گرفته میشود.

در میان رشد حجم اپلیکیشن های محبوب iOS، اسنپ چت بیشترین افزایش حجم را از سال 2013 با افزایش فوق العاده ی 5100 درصدی تجربه کرده است. سپس Uber با افزایش حجم 22 برابری در طول 4 سال در رتبه ی دوم قرار دارد. کمترین افزایش حجم در 10 اپلیکیشن محبوب مربوط به اسپاتیفای بوده است که حجم این اپلیکیشن نیز 600 درصد بیشتر شده است. بازی های iOS نیز از همین مشکل رنج میبرند. بازی Candy Crush Saga در سال 2013،  48 مگابایت حجم نیاز داشت اما اکنون 223 مگابایت حجم اشغال میکند و رشد حجم 460 درصدی را تجربه کرده است. برای کاهش عمق این مشکل، iOS 11 به کاربران پیشنهاد هایی برای کاهش حجم استفاده شده توسط اپلیکیشن ها میکند. این کار هسته ی اپلیکیشن را حذف میکند اما اطلاعات و تنظیمات آنها را حفظ میکند تا بارگذاری مجدد اپلیکیشن ها سریع تر صورت بگیرد.

منبع: سخت افزارمگ