مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دوربین M10 لایکا معرفی شد

Leica 1

با اینکه ممکن است شخصا لنزهای دوربین‌های سری M شرکت لایکا را دوست داشته باشید، اما مطمئنا این حرف را قبول دارید که دورین‌هایی مثل M8 و M9 این شرکت، قیمتی بسیار هنگفت دارند و قابلیت‌های زیادی را هم به شما ارایه نمی‌دهند. شرکت لایکا به تازگی دوربین M10 را معرفی کرده است. این مدل جدید از سری دوربین‌های M این شرکت، قابلیت‌هایی جدید دارد و از سوی دیگر، برخی از قابلیت‌های مدل‌های قبلی را به کنار گذاشته است.

دوربین M10 لایکا ۶۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

دوربین M10 اندازه‌اش کوچکتر شده و در ظاهر، شبیه به دوربین‌های فیلمی مثل M7 است. از نظر وزن هم این دوربین جدید، بی‌شباهت به مدل‌های کلاسیک لایکا نیست. یک کلید تنظیم دستی و مکانیکی ISO هم به این دوربین اضافه شده است تا دیگر لازم نداشته باشید در منوها گشت و گذار کنید و حس لایکایی بیشتری بگیرید.

در داخل دوربین M10 یک سنسور جدید ۲۴ مگاپیکسلی فول‌فریم قرار داده شده است که با پردازنده‌ی Maestro II شرکت لایکا کار می‌کند. این سنسور و پردازنده می‌توانند سرعت عکسبرداری و هم‌چنین محدوده‌ی ISO را بسیار بالا ببرند؛‌ طوری که محدوده‌ی ISO دوربین M10 از ۱۰۰ تا ۵۰ هزار است. مثل مدل‌های قبلی، لایکا M10 فیلمبرداری نمی‌کند.

دوربین Leica M10 از همین حالا با قیمت ۶۵۰۰ دلار برای خرید وارد بازار شده است.

منبع: دیجی کالامگ