مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تماشایی ترین لابی هتل های سراسر دنیا

hotellfkmb

لابی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی هتل در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که میهمان در بدو ورود به ساختمان هتل وارد لابی شده و هرگونه برداشت و تجربه‌ی منحصر به فرد از هتل در وی با حضور در لابی صورت می‌گیرد؛ هتل‌های مجلل بسیاری موفقیت خود را در این بخش ثابت کرده‌اند.

لابی هتل‌ها محل جولان دادن معماران و طراحان بزرگ دنیا است. این بخش از هتل‌ها بعضا آنقدر پراهمیت می‌شوند که به عنوان محل برگزاری جلسات کشوری و ابرشرکت‌ها استفاده می‌شوند و این موضوع تنها زمانی اتفاق می‌افتد که طراحی باشکوه و زیبا داشته باشند. همیشه اولین برداشت اثرگذارترین است و این هتل‌ها بهترین تجربه از تماشایی‌ترین مناظر را در ذهن بیننده به جای می‌گذارند؛ هتل‌هایی با لابی‌های حیرت‌ برانگیز که برای تحت تاثیر قرار دادن میهمانان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

یکی از نفس‌گیرترین مناظر معماری، طراحی هتل بلاژیو (Bellagio Hotel) در لاس وگاس است که سقف آن با بیش از دو هزار شکوفه‌ی بلوری دست‌ساز و در هزاران رنگ پوشیده شده است.

hotel1.jpg6
همچنین کاشی‌های منقوش، پله‌های مارپیچ و چلچراغ‌های درخشان در هتل دِ روری (The Reverie) شهر سایگون در ویتنام و هتل پالاتزو پاریگی (Palazzo Parigi) در میلان از دیگر معماری‌های به یاد ماندنی در لابی هتل‌ها هستند.

hotel1.jpg11

hotel1.jpg9

در دیگر هتل‌ها، مانند برج العرب با کمک گرفتن از ویژگی‌های منحصربه فرد آب، جلوه‌هایی بسیار جذاب به وجود آمده است. با ورود به برج العرب در شهر دبی دریایی از آب نماها و برگ‌های طلایی چشمان شما را خیره خواهد کرد؛

hotel3

hotel2

مورد دیگری از جلوه‌های آب استفاده از آکواریوم است؛ همانطور که هتل رادیسون بلو (Radisson Blu)‌  به آکواریوم خود با گنجایش بیش ازیک میلیون لیتر و ارتفاع ۲۵ متر در لابی می‌بالد. نمایی گنبد آبیِ خیره کننده‌ی آکوآدوم در لابی هتل رادیسون بلو در برلین واقع شده است. گفته می‌شود که این آکواریوم بزرگ‌ترین مخزن استوانه ای در جهان است.

hotel1.jpg4

هتل شامبالاگیم (Shambala Game) در والواتر آفریقای جنوبی نیز به سبک سنتی زولو ساخته شده است؛ لابی این هتل نیز با مواد و مصالح طبیعی ساخته شده و با کنده کاری‌های چوبی تزئین شده است.

hotel1.jpg12

با ورود به پذیرش هتل برج العرب در دبی برگ های طلا و آب نماهای بسیاری چشمان شما را خیره خواهد کرد.

hotel5

پالاتزو پاریگی با جلوه و شکوه دکوراسیونی به سبک کلاسیک از میلان در دهه‌ی 1930 طراحی شده است؛ همینطور چلچراغ‌هایی زیبا دارد که در مرکز لابی هتل با ستون‌ها و کف مرمری قرار گرفته است. در هتل واین، لاس وگاس با یک آتریوم بسیار متفاوت روبرو خواهید شد؛ این آتریوم سقفی شیشه‌ای دارد که پر از گل‌ها و گیاهان رنگارنگ است.

hotel1.jpg13

(آتریوم : به فضایی آزادی گفته می‌شود که در وسط ساختمان‌ها و به ویژه هتل‌ها قرار دارد و تمامی طبقات را به یکدیگر متصل میکند)

هر ساله هتل آیس در سوئد به شکل باشکوه تری نسبت به سال قبل ساخته می شود. این لابی در سال 2012 دارای تم جنگلی با پیشخوان پذیرشی بود که به شکل ماهرانه و ظریقی حکاکی شده بود. هتل شامبالا گیم در والواتر آفریقای جنوبی به سبک سنتی زولو و از مواد طبیعی به همراه آتش و کنده‌کاری‌های چوبی ساخته شده است.

hotel1.jpg7
لا مامونیا در شهر مراکش با شکوهی به سبک مراکشی، و میلیون‌ها کاشی که با دست برش خورده و همچنین نورپردازی و ستون‌هایی با تزئینات زیبا. تلفیقی از درک ظرافت و زیبایی، با معماری عمانی و سبک ذِن آسیایی، در هتل چدی مسقط  (Chedi Muscat Hotel) در عمان حتی پس از بازگشت از سفر ردپایی در ذهن شما بر جا خواهد گذاشت.