مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی برای ویندوز 10

bartarin.jpg14

بعد از تغییر رویکرد مایکروسافت نسبت به استفاده از اپلیکیشن‌های کم‌حجم در ویندوز ۸ و ارائه‌ی آن‌ها در قالب کاشی‌های منوی مترو، تعداد اپلیکیشن‌ها برای این سیستم‌عامل محبوب در ویندوز استور یا سایر منابع به شکل چشمگیری افزایش پیداکرده است. با معرفی ویندوز ۱۰، تعداد این اپلیکیشن‌ها به‌اندازه‌ای رسیده که انتخاب از بین انبوه گزینه‌های نام‌آشنا یا نوظهور به وقت و حوصله‌ی زیادی نیاز دارد و آشنایی با بهترین عناوین بر اساس تعداد دانلود، محبوبیت بین کاربران یا توصیه‌ی اهل‌فن، می‌تواند کمک بزرگی برای حل این مشکل باشد.

Wunderlist

bartarin

در دنیای مدرن امروزی و با افزایش اهمیت مدیریت زمان، داشتن یک اپلیکیشن برای زمان‌بندی فعالیت‌های روزانه اجتناب‌ناپذیر است و اپلیکیشن Wunderlist این کار را به بهترین نحو برای شما انجام می‌دهد. این اپلیکیشن با داشتن همه‌ی ویژگی‌های موردنیاز برای یک نرم‌افزار فهرست کردن کارهای ضروری (To-Do) ازجمله یادآور، ثبت سررسیدها و تاریخ‌های مهم و از همه مهم‌تر قابلیت همگام‌سازی با iOS، اندروید، مک و در صورت نیاز وب، همه نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

Skitch
bartarin.jpg1

با استفاده از قابلیت‌هایی این اپلیکیشن نظیر به اشتراک‌گذاری سریع و بدون پیچیدگی عکس به همراه حاشیه‌نویسی، رسم تصاویر دلخواه و افزودن اشکال متنوع، گذراندن یک روز پرجنب‌وجوش در محل کار و به‌صورت همزمان در تماس بودن با خانواده و فرزندان به‌راحتی هرچه تمام‌تر میسر است.

OneNote

bartarin.jpg2

این اپلیکیشن یک دفترچه یادداشت بی‌نظیر برای رفع همه نیازهای شما است. به کمک OneNote می‌توانید همه‌چیز ازجمله متن، تصویر، لینک (در نسخه غیر رایگان آن انواع مدیا) و… را در کتابخانه دیجیتال خود ذخیره‌ کنید یا با انتقال آن به فضای اختصاصی خود در وب، به‌راحتی از هر نقطه‌ای به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشید یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

Chrome

bartarin.jpg3

به لطف افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های جانبی متنوع Chrome، هنوز هم می‌توان آن را بهترین مرورگر برای ویندوز دانست. Chromecast در این مرورگر یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال هر نوع پخش اینترنتی مولتی‌مدیا به تلویزیون شماست.

Pidgin

bartarin.jpg4

امروزه شاهد افزایش چشمگیر اپلیکیشن‌های چت در محیط وب و گوشی‌های هوشمند هستیم ولی بااین‌وجود، داشتن یک اپلیکیشن چت انحصاری برای کامپیوتر شخصی اجتناب‌ناپذیر است. Pidgin راهی مناسب برای یکپارچه کردن همه حساب‌های شما در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، گوگل تاک، AIM و … در قالب یک اپلیکیشن و اجتناب از جابه‌جایی مداوم و لاگین‌های پیاپی است.

Tweetium

bartarin.jpg5

باوجوداینکه اپلیکیشن اختصاصی توییتر برای ویندوز ۱۰ روزبه‌روز در حال پیشرفت است، ولی هنوز اپلیکیشن‌های مستقل برای دسترسی به توییتر در ویندوز، بهتر عمل می‌کنند. یک از محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها Tweetium است که به لطف به‌روزرسانی‌های مداوم، کاملا بدون نقص عمل می‌کند. البته این نرم‌افزار رایگان نیست و برای دانلود آن باید با پرداخت ۲.۹۹ دلار از طریق ویندوز استور اقدام کنید.

Nextgen Reader

bartarin.jpg6

اگر به دنبال کردن اخبار متنوع علاقه‌ی زیادی دارید، استفاده از یک فید خوان (RSS reader) برای شما الزامی است و Nextgen Reader با رابط کاربری بدون پیچیدگی و مناسب برای صفحه‌نمایش لمسی یا موس و کیبورد، قابلیت همگام‌سازی آفلاین، اضافه کردن اخبار موردعلاقه به منوی مترو و … بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این نرم‌افزار با قیمت ۱.۹۹ دلار در ویندوز استور عرضه می‌شود.

Plex

bartarin.jpg7

دسترسی راحت و بدون مشکل به عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره‌شده در حافظه‌ی کامپیوتر، نیازمند سازمان‌دهی مناسب است و Plex این امکان را به بهترین شکل ممکن برایتان فراهم می‌کند. به کمک Plex می‌توانید یک مدیا سنتر در کامپیوتر ایجاد کرده و از سایر گجت‌هایتان به‌راحتی به فیلم‌ها و تصاویر شخصی دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن را می‌توانید به‌رایگان از ویندوز استور دریافت کنید.

Music Maker Jam

bartarin.jpg8

این اپلیکیشن تنها با یک هدف طراحی شده و آن اثبات این مسئله است که هرکسی با ابزار مناسب می‌تواند موسیقیدان باشد. Music Maker Jam یک اپلیکیشن با محیط ویژوال و کاربری بسیار آسان برای میکس موزیک است و به شما اجازه می‌دهد در مناسبت‌های خانوادگی و دوستانه نقش یک دی جی کم‌وبیش حرفه‌ای را ایفا کنید. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در ویندوز استور عرضه می‌شود.

VLC

bartarin.jpg9

VLC Media Player یک پخش‌کننده صوت و تصویر شناخته‌شده و محبوب و یکی از اپلیکیشن‌های اصلی موردنیاز در ویندوز است که با وجود داشتن ظاهر ساده و نه‌چندان مدرن، هر نوع فایل صوتی و تصویری را به‌خوبی اجرا می‌کند و کاملا رایگان است.

Readit

bartarin.jpg10

این اپلیکیشن با فاصله زیاد بهترین گزینه برای کاربران پروپاقرص وب‌سایت Reddit در ویندوز ۱۰ است و دریافت نوتیفیکیشن، کاشی زنده در منوی مترو و پشتیبانی از قابلیت‌های طلایی وب‌سایت Readit تنها بخشی از امتیازات آن به شمار می‌آیند. اپلیکیشن Readit در ویندوز استور به‌رایگان ارائه می‌شود و علاوه بر ویندوز ۱۰ در ویندوزفون نیز قابل‌اجرا است.

Steam

bartarin.jpg11

این اپلیکیشن متعلق به شرکت معتبر Valve و به عنوان دریچه‌ای برای ارتباط با دنیای بازی‌های کامپیوتری و خرید آخرین بازی‌های عرضه‌شده است. به کمک Steam حتی می‌توانید کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کرده و با فعال کردن گزینه تصویر بزرگ، تلویزیونتان را به یک کنسول بازی تبدیل کنید.

Photoshop Express

bartarin.jpg12

برای ویرایش ساده و سریع عکس، اپلیکیشن ویرایش تصاویر ارائه‌شده به همراه ویندوز ۱۰ مناسب به نظر می‌رسد؛ ولی اپلیکیشن فتوشاپ قابلیت‌های به‌مراتب بیشتری دارد. برای کاهش نویز تصاویر، اضافه کردن فیلتر و کلا هر نوع ویرایش حرفه‌ای، Adobe Photoshop Express بهترین انتخاب شماست. این اپلیکیشن را می‌توانید از ویندوز استور دریافت کنید.

Fresh Paint

bartarin.jpg13

اگر کامپیوتر شما در کنار ویندوز ۱۰ به صفحه‌نمایش لمسی و تجهیزاتی مثل قلم‌موی لمسی (استایلوس) مجهز است، این اپلیکیشن بهترین گزینه برای کامل کردن ملزومات نقاشی دیجیتال شما محسوب می‌شود. Fresh Paint یک اپلیکیشن نقاشی با طراحی خوب و کاربری راحت است و به کمک آن می‌توانید نقاشی بکشید یا عکس‌های موردعلاقه‌ی خود را به تابلوی نقاشی تبدیل کنید. این اپلیکیشن رایگان را از ویندوز استور دانلود کنید.