مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

برنامه های اپل برای آینده ی صنعت خودرو فراتر از ساخت اتومبیل به نظر می رسد

apple car

هرچه اخبار بیشتری در مورد پروژه مرموز Apple Car منتشر می شود، شگفتی و تعجب ما را هم افزایش می دهد.پیش از هرچیز لازم است بدانید که اپل سال گذشته 1000 نیروی کار جدید برای فعالیت روی پروژه ای به نام Project Titan استخدام کرده بود و بسیاری اعتقاد داشتند این نام رمز پروژه ی ساخت پلتفرم خودروهای خودران اپل محسوب می شود و به زودی شاهد عرضه چنین فناوری به دست اپل خواهیم بود.

اما اپل سال گذشته صدها نفر از این نیروهای جدید را اخراج کرد، بر همین اساس دیدگاه های متفاوتی بین تحلیلگران شکل گرفته است، از جمله اینکه شاید شرکت ساکن کوپرتینو شانس خود را برای ساخت پلتفرم خودرو آزمایش کرده و به دلیل وجود مشکلاتی از ادامه ی آن منصرف شده است.

از طرف دیگر، یکی از نویسندگان سایت مشهور بیزنس اینستایدر اخیراً به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد اپل یک دفتر کار مخفی در شهر برلین آلمان را به طور کامل به امروز مربوط به حمل و نقل اختصاص داده است؛ دفتری که تمام کارکنان آن متخصصین صنعت خودرو و نقشه برداری هستند.

Steven Milunovich نیز یکی از تحلیل گران موسسه UBS analyst به حساب می آید که اخیرا در گفتگو با متخصصین امر، در این مورد به یک جمع بندی اولیه رسیده است. ابتدا برخی از نکات کلیدی مطرح شده در این گفتگوها را مرور می کنیم.

  • پیش بینی می شود درآمد صنعت حمل و نقل چیزی بین 5 تا 15 تریلیون دلار باشد. این رقم از هر دو صنعت IT و سلامتی که اپل در آنها فعالیت می کند بیشتر است.
  • پیشبینی می شود در آینده بیشتر خودروها به قابلیت رانندگی خودکار مجهز باشند.
  • اپل برای رسیدن به هدف خود تلاش می کند توانایی اش را در تولید سنسورهای مختلف مورد نیاز برای رانندگی خودکار و فناوری های نقشه برداری بهبود دهد.
  • در مجموع این طور به نظر می رسد که پروژه تایتان به خلق یک پلتفرم مربوط به حمل و نقل منجر شود، نه الزاماً ساخت خودرو با برند اپل.

اهمیت بازار 5 تیلیارد دلاری را به هیچ عنوان نمی توان دست کم گرفت، چرا که اپل اگر می خواهد بیشتر از آنچه اکنون هست رشد کند باید به دنبال بازارهای بزرگتری هم باشد. با توجه به ابعاد فعلی اپل هم بازارهای چندانی نیستند که از ظرفیت کافی برای بیشتر کردن رشد اپل برخوردار باشند.

برای مثال به اپل واچ توجه کنید که هرچند در بازار ابزارهای پوشیدنی موفقیت خیره کننده ای کسب کرده است، اما در مقایسه با میزان فروش ابزارهای دیگر اپل به هیچ عنوان قابل توجه و تاثیر گذار به نظر نمی رسد.

این موضوع که اپل به دنبال ساخت پلتفرم مربوط به حمل و نقل باشد هم قابل تامل به نظر می رسد، چرا که اگر خودروهای آینده به راننده احتیاج نداشته باشند، پس رانندگان فعلی چگونه باید زمان خود را در طول مسیر صرف نمایند؟ و این همان پرسشی است که اپل می خواهد پاسخش را خلق نماید.

در چنین آینده ای، خودروها به انواع امکانات ارتباطی، تفریحی و حتی کاری نیاز خواهند داشت و برنده آن کسی است که از قبل پیشبینی های لازم را کرده باشد و با دست پر به میدان رقابت آینده وارد شود.

منبع: دیجیاتو