مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

ایسوس از کروم بوک فلیپ سی 101 در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 رونمایی کرد

4e636fea 08d1 419a a8ea 3fd9501bbdb5

شرکت ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ کروم‌بوک فلزی جدیدی را به‌نام فلیپ سی ۱۰۱ (Flip C101) معرفی کرد.

اما در کنار لپ‌تاپ‌های جدیدی که ایسوس در کامپیوتکس ۲۰۱۷ معرفی کرد، این شرکت همچنین از ذن‌پد ۳ اس ۸.۰ با سیستم‌عامل اندروید و کروم‌بوک فلیپ سی ۱۰۱ نیز رونمایی کرد. همان‌طور که از نام مدل ایسوس کروم‌بوک فلیپ سی ۱۰۱ مشخص است، این محصول در واقع نسل جدیدی برای کروم‌بوک بسیار خوش قیمت سی ۱۰۰ ایسوس محسوب می‌شود. در واقع این کروم‌بوک جدید در زنجیره‌ی کروم‌بوک‌های اقتصادی ایسوس بعد از کروم‌بوک فلیپ سی ۳۰۲ قرار می‌گیرد.

با توجه به قیمت ۳۰۰ دلاری تعیین شده برای فلیپ سی ۱۰۱، به‌نظر می‌رسد خرید این محصول برای بسیاری از کاربران یک انتخاب بسیار خوب خواهد بود. بزرگ‌ترین به‌روزرسانی فلیپ سی ۱۰۱ نسبت به کروم‌بوک سی ۱۰۰ این است که اکنون بدنه‌ی کروم‌بوک جدید فلیپ سی ۱۰۱ از مواد با کیفیت‌تری تولید شده است؛ اما همچنان وزن بسیار کمی دارد. کروم‌بوک ایسوس فلیپ سی ۱۰۱ بدنه‌‌ی فلزی بسیار زیبا، صاف و مقاومی دارد که باعث شده است وزن این محصول ۹۰۰ گرم باشد.

ضخامت کروم‌بوک فلیپ سی ۱۰۱ حدود ۱۵.۶ میلی‌متر اعلام شده است که این دو مورد دستاوردهایی عالی در زمینه‌ی مهندسی به شمار می‌آیند. ظاهرا این محصول هم‌اکنون باریک‌ترین و سبک‌ترین کروم‌بوک ۱۰ اینچی تاشو دنیا است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب کروم‌بوک جدید ایسوس این است که به لطف طراحی خاص لولای این دستگاه، امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نمایشگر آن وجود دارد. صفحه‌کلید این محصول نیز بزرگ طراحی شده است؛ اما امکان جدا کردن آن از نمایشگر وجود ندارد.

فلیپ‌ سی ۱۰۱ از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و از یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای ساخت راک‌چیپ موسوم به RK3399 بهره می‌برد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که تراشه‌ی به‌کار گرفته شده در کروم‌بوک سی ۱۰۰ ایسوس RK3288 بود که از چهار هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. فلیپ سی ۱۰۱ با رم ۲ یا ۴ گیگابایتی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت و حافظه‌ی داخلی این دو مدل نیز به ترتیب ۱۶ و ۳۲ گیگابایت است. افزون بر آنچه گفته شد این کروم‌بوک مجهز به دو پورت یواس‌بی نوع سی است. همچنین با هر بار شارژ کامل باتری کروم‌بوک یاد شده، می‌توان به مدت ۹ تا ۱۰ ساعت با آن کار کرد.

البته باید توجه داشته باشید که صفحه‌نمایش کروم‌بوک فلیپ سی ۱۰۱ ایسوس با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل چندان با کیفیت نیست؛ اما نباید فراموش کنید که قیمت این محصول ۳۰۰ دلار است و به همین دلیل کیفیت نه چندان خوب نمایشگر این دستگاه احتمالا نمی‌تواند مانعی برای خرید آن محسوب شود.

منبع: زومیت