مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اکسپریا Z5 و گلکسی S6 اج پلاس بهترین دوربین در بین اسمارت فون‌ها را دارند

سایت DxOMark مدتی بعد از معرفی اسمارت فون جدید سامسونگ با نام گلکسی S6 اج پلاس آن را مورد تست عکاسی و فیلم برداری قرار داد و امتیاز آن را مشخص کرد. با اینکه دوربین این محصول تفاوت چندانی با گلکسی S6 ندارد، اما توانسته امیتاز بالاتری نسبت به آن را به دست بیاورد و لقب برترین دوربین بین اسمارت فون‌ها را به‌طور مشترک با اکسپریا Z5 صاحب شود.

DxOMark اعلام کرده بود که نماینده سونی بهترین دوربین در بین اسمارت فون‌ها را دارد و توانسته در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری امتیاز‌های 88 و 86 را کسب کند و این ارقام بالاتر از محصول سامسونگ یعنی گلکسی S6 اج با امتیاز‌های 88 و 84 است. با این وجود، سامسونگ نیز پا پس نکشیده و در محصولات جدیدترش، دوربین‌های قدرتمندتری قرار داده است. طبق آخرین تست‌ها، گلکسی S6 اج پلاس توانسته عملکردی مشابه اکسپریا Z5 داشته و در کنار این گوشی در جایگاه اول قرار بگیرد. هر دو گوشی امتیاز 87 را در مجموع عکاسی و فیلم‌برداری به خود اختصاص داده‌اند.

ex.jpg2

ex.jpg1

دوربین اصلی اکسپریا Z5 در تمام شرایط بهترین فوکوس را اعمال می‌کند و جزئیات تصاویر نیز به خوبی ثبت می‌شوند و ترکیب رنگی و میزان سفیدی هم مناسب است. دوربین گلکسی S6 اج پلاس نیز هم در محیط‌های کم‌نور و هم پرنور، عملکردی بی‌نقصی را از خود ارایه داده است و تعادل رنگ سفید نیز در این محصول عالی بوده است؛ در بخش فیلم‌برداری با اینکه مشکلاتی در این محصول وجود دارد اما شرایطش نسبت به سایر محصولات بازار بهتر است. در زیر نیز می‌توانید امتیازات کسب شده توسط این دو محصول را مشاهده کنید:

لازم به ذکر است که بگوییم محصول سامسونگ از دوربینی 16 مگایپکسلی با سنسور ISOCELL بهره می‌برد و توانسته با سونی که خود سازنده سنسور دوربین است، رقابت کند