مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل هم چنان به فکر تولید یک خودروی کامل است

634e11a9 ec91 45cf b3e7 654fa86a80b4

در سال 2016 میلادی، گزارش‌های مختلفی منتشر شد که از متوقف شدن تلاش‌های اپل برای ساخت خودروهای اختصاصی این شرکت خبر می‌داد. مطابق با این گزارش ها اپل قصد داشت به جای تولید خودرو، به توسعه نرم افزارهای جدید و خلاقانه برای خودروها بپردازد. اما مدتی قبل دپارتمان وسایل نقلیه کالیفرنیا مجوزی را به اپل داده است که نشان می‌دهد برنامه‌های این شرکت برای ساخت خودرو هم چنان ادامه دارد اما مشخص نیست که ابعاد این طرح و برنامه‌ها چقدر است.

در هر حال دست کم یک تحلیلگر معتقد است که اپل به شدت در گیر ایده ساخت یک خودروی کامل است. وب سایت CNBC گزارشی را به نقل از Gene Munster منتشر کرده است که نشان می‌دهد هم چنان در تلاش برای ساخت یک خودرو است اما موانع زیادی برای محقق کردن این خواسته وجود دارد.

این تحلیلگر در وب سایت خود نوشته است: ” بدون شک اپل در حال بررسی چگونگی ساخت یک خودروی کامل است اما همان طور که تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد، تحقیق و بررسی لزوماً منحر به تولید نهایی یک محصول و ورودش به بازار نخواهد شد.” در هر حال او اضافه کرده است که گرچه اپل احتمالا در بخش نرم افزاری موفق خواهد شد، آنچه این شرکت به آن نیاز دارد پیدا کردن یک شریک تولیدکننده است.

از سوی دیگر به اعتقاد Munster، در حالت کلی فرآیند طراحی یک خودرو بین 5 تا 7 سال زمان می‌برد به این ترتیب اپل برای رقابت با شرکت‌هایی مانند تسلا و گوگل راه درازی در پیش دارد.

منبع: تک شات