مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپلیکیشن Pix Camera مایکروسافت با بهره گیری از هوش مصنوعی با Prisma رقابت می کند

dims 2 2

مایکروسافت اپلیکیشن «Pix Camera» را به تازگی با ویژگی های منحصر به فردی آپدیت کرده تا بتواند با روش هایی کاملاً جدید رقابت تنگاتنگی را با اپ محبوب «Prisma» داشته باشد.

الگوریتم های پشت صحنه این اپلیکیشن به ازای هر تصویری که به ثبت می رسد، ۱۰ فریم از تصویر را با بهره گیری از هوش مصنوعی آنالیز می کنند. این الگوریتم ها با کنترل ویژگی هایی چون نورسنجی، شارپ بودن و حتی حالت چهره افراد حاضر در عکس تلاش می کنند تا بهینه ترین تنظیمات را برای ثبت بهترین عکس پیدا کنند.

نسخه جدید این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی می تواند فیلترهای هنری بسیار زیبایی را با دقت بالا روی عکس های شما قرار دهد. همین فیلترهای هنری سبب می شود که عملاً اپ جدید مایکروسافت وارد رقابت با Prisma شود.

طبق ادعای مایکروسافت الگو، بافت و رنگ بندی فیلترهای مورد بحث -با نام «Pix Styles»- با استفاده از فناوری یادگیری ماشین و الگوگیری از شاهکارهای هنری تعیین می شود. یکی از محققین شرکت ردموندی در خصوص نحو اعمال فیلترها در نرم افزار Pix Camera می گوید:

«ما برای دستیابی به بهترین استایل افزودن فیلتر، به جای استفاده از نقاشی ها، هوش مصنوعی خود را با بهره گیری از عکس های واقعی آموزش داده ایم.»

قابلیت جالب دیگر این اپلیکیشن «Pix Paintings» است که می تواند تایم لاینی را از ثبت تصویر و اعمال فیلترها روی آن ایجاد نماید. این تایم لاین را می توانید به صورت فیلم کوتاه یا فایل GIF ذخیره و با دیگران به اشتراک بگذارید.

کارشناس مایکروسافت تاکید دارد که گرچه کاربرد نهایی Pix Camera و قابلیت های هوشمندش برای سرگرمی خواهد بود، اما تلاش برای یافتن کاربردهای جدید برای هوش مصنوعی و تکنولوژی یادگیری ماشین هدف اصلی گروه سازنده بوده است.

اپلیکیشن مورد بحث در حال حاضر در دسترس کاربران سیستم عامل iOS قرار دارد و هنوز تاریخی برای عرضه آن روی سیستم عامل اندروید اعلام نشده.

منبع: دیجیاتو