مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آموزش تبدیل ویدیو به mp3 با استفاده از نرم افزار VLC

How to Convert MP4 to MP3 Header Image
حتما از برنامه VLC استفاده کرده اید ؟ بعضی از فیلم و ویدئوهایی که از طریق اینترنت دانلود می کنید باید تبدیل به فرمت MP3 شود که اینکار از طریق روشهای مختلفی امکان پذیر است . البته برای اینکار نرم افزارهای رایگان و غیر رایگان بسیار زیادی منتشر شده است اما از آنجایی که VLC نسبتا کم حجم و رایگان است و کار با آن نیز چندان سخت نیست
در این بخش با آموزش تبدیل ویدیو به mp3 با استفاده از نرم افزار VLC  و استفاده برای Dubsmashبا ما همراه باشید …

ما از این نرم افزار برای تبدیل استفاده میکنیم.  در ابتدا اگر VLC media player بر روی سیستمان نصب نیست آنرا ازطریق این وب سایت دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید.(این نرم افزار رایگان و متن باز در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی برای اکثر سیستم عامل های جهان مثل ویندوز،مک،لینوکس،اندروید،آی او اس و.. منتشر شده است و همچنین دارای نسخه پرتابل یا بدون نیاز به نصب نیز میباشد)

1. بعد از دانلود نرم افزار را نصب و اجرا کنید . از منو Media گزینه Convert / Save را انتخاب کنید.

mp4tomp3

2. سپس با کلیک بر روی دکمه Add فایل ویدویی را از روی سیستم خود انتخاب و بر روی دکمهConvert / Save کلیک کنید.

mp4tomp3_2

 

mp4tomp3_3

3. در قسمت بعد از بخش Destination بر روی دکمه Browse کلیک کنید.حالا باید مسیری برای ذخیره فایل تبدیل شده انتخاب و در کادر file name یک نام نیز برای فایل mp3 انتخاب کنید.

mp4tomp3_4

4.از بخش Setting لیست Profile را بر روی Audio – MP3 تنظیم کنید.اگر به دنبال تنظیمات بیشتر برای تبدیل هستید بروی دکمه Setting (آیکن آچار و پیچ گوشتی) کلیک کنید در اینجا میتوانید تنظیمات اضافی و حرفه ای تری برای تبدیل انجام دهید مثلا با انتخاب تب Audio codec میتوانید کدک (Codec) تبدیل و بیت ریت یا همان کیفیت تبدیل فایل صوتی مثل ۱۲۸،۱۹۲،۲۵۶ و.. را تنظیم کنید.

mp4tomp3_5

5. پس از انجام تنظیمات بر روی Start کلیک کید تا برنامه شروع به تبدیل فایل ها کند،توجه کنید در طی مدت تبدیل VLC را نبندید!مدت زمان تبدیل و روند پروسه تبدیل نیز در خود نرم افزار و نوار نمایش زمان ویدیو قابل مشاهده است.اگر کانورت با موفقیت انجام شود فایل MP3 ویدیو در مسیری که برای ذخیره مشخص کرده بودید در اختیار شما قرار میگیرد.