اخبار فناوری و IT, اخبار قطعات

۷۶ درصد از بازار پردازنده‌های گرافیکی در دست انویدیا است

lazy ۷۶ درصد از بازار پردازنده‌های گرافیکی در دست انویدیا است

نام انویدیا با پردازنده‌های گرافیکی گره خورده است. این کمپانی در حال حاضر ۷۶ درصد از بازار پردازنده‌های گرافیکی را در اختیار دارد و موفق شده در این بازی رقیب قدر خود، AMD را تا حدودی از میدان رقابت خارج کند.

براساس گزارش منتشر شده توسط موسسه‌ی جان پدی (John Peddie) انویدیا سهم عمده‌ی بازار پردازنده‌های گرافیکی را از آن خود کرده است. آمارهای منتشر شده توسط JPR نشان از این دارد که در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴، انویدیا ۷۶ درصد از سهم بازار پردازنده‌های گرافیکی را مال خود کرده و AMD تنها ۲۴ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده بود. کمپانی‌های Matrox و S3 نیز تقریبا از بازار خارج شده‌اند.

JPI میزان فروش و سهم هر کمپانی در زمینه‌ی کارت‌های گرافیک عرضه شده را نیز در گزارش خود منتشر کرده است. کارت‌های گرافیک در ابزار‌های مختلفی از جمله دسکتاپ‌‌ها، سرور‌ها و سایر ابزار‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. براساس گزارش JPR میزان عرضه‌ی کارت‌های گرافیک در مقایسه با سه ماهه‌‌ی دوم ۲۰۱۴ با کاهش ۰.۶۸ درصدی روبرو شده و به ۱۲.۴ میلیون عدد رسیده است.

AMD در مقایسه با سه‌ماهه‌ی پیش از آن کاهشی ۱۶ درصدی را تجربه کرده، در حالی که عرضه‌ی کارت‌های گرافیک انویدیا ۵.۵ درصد افزایش یافته است.