معرفی مینی پی سی Mini PC, دانشنامه, راهنمای خرید, کامپیوتر کوچک, کامپیوتر کوچک

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

دنیا بدون استفاده از کامپیوترها و ابزارهای الکترونیکی، جای کسل کننده‌ای می‌شد. امروزه این صنایع به صورت روز افزون در حال پیشرفت هستند و ما شاهد تولید انواع کامپیوترها با قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار زیاد هستیم. کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی، یکی از انواع رایانه‌ها است که با تلاش افرادی که برای راحتی و رفاه بیشتر زندگی ما کار می‌کنند، طراحی و تولید شده است.

این نوع کامپیوترها، در ابعاد و اندازه‌های کوچک‌تر نسبت به کیس‌های بزرگ تولید می‌شوند و بیشتر مناسب استفاده در موقعیت‌هایی هستند که فضای کمتری در خانه و یا محل کار در نظر گرفته‌ایم.

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

 

کامپیوتر کوچک چیست؟

مینی پی سی یا همان کامپیوتر کوچک ترکیبی از قدرت و کارایی مناسب و هماهنگی قطعات رایانه و ابعاد کوچک است که راندمان بسیار بالایی را به سبب همین ویژگی‌ها به کاربر ارائه می‌دهد. کامپیوترهای کوچک، در کنار مصرف برق بسیار کمتر و ابعاد پایینی که دارند، با حذف کیس‌ها، فضای کاری بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و هزینه‌های مصرف برق، تعمیر و نگهداری را نسبت به کامپیوترهای شخصی و رایانه‌های All in one، کاهش می‎‌دهند. لازم به ذکر است، نصب و راه‌اندازی این محصولات و جاگذاری رم و هارد در آن‌ها، کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد. همچنین وجود قابلیت‌هایی مانند حافظه پر سرعت SSD و حافظه M2، وجود پورت‌های متعدد و پشتیبانی از چند مانیتور، نشان دهنده قدرت بسیار بالا و کارایی این سیستم‌های مدرن در دنیای تکنولوژی می‌باشد.

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

mini pc

کامپیوتر کوچک در دو مدل نیمه آماده و مدل کامل، با قابلیت‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود که در ادامه این مدل‌ها را معرفی می‌کنیم.

مدل نیمه آماده از کامپیوترهای کوچک قابل ارتقا و سفارشی سازی از طرف خریدار و مطابق با سلیقه و نیازهای وی می‌باشد. در این نوع می‌توانید هارد دیسک، حافظه و حتی CPU را مطابق با نیازهای خود ارتقا دهید. همچنین می‌توانید در صورت لزوم، از کارت گرافیک جانبی نیز بر روی دستگاه‌ خود استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت این نوع دستگاه دارای سخت افزارهایی با قابلیت جداسازی و ارتقا می‌باشد.

کامپیوترهای کامل یا به اصطلاح فول، همه چیز تمام هستند و دیگر اجازه تغییر و یا ارتقا را به کاربران خود نمی‌دهند. این مدل از رایانه‌ها، با همان خصوصیاتی که تولید کننده برای سخت افزار آن در نظر گرفته است، در بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی، برای خرید این نوع محصول باید نهایت دقت را به خرج دهید و کامپیوتری با توجه به نیازهای خود خریداری کنید. کامپیوتر کوچک کامل، بیشتر برای افرادی مناسب است که اطلاع زیادی از دنیای کامپیوتر ندارند و تنها به دنبال خرید سیستمی هستند که بلافاصله آن را راه اندازی کنند.

کاربردهای کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

در ادامه به بررسی برخی از قابلیت ها و کاربردهای Mini PC می پردازیم:

  • مینی پی سی برای تدوین محتوا و پردازش های سنگین گرافیکی

Mini PC را می توان به ابزاری قدرتمند برای تدوین محتوا در نظر گرفت.
Mini PCها قدرت و کارایی فوق العاده ای را هنگام کار بر روی تصاویر و یا ساخت انیمیشن برای شما فراهم می کنند و مانند یک سیستم حرفه ای قدرتمند کیفیت تصویر ۴K دارد.
این کامپیوتر های کوچک با استفاده از قابلیت اتصال چند مانیتور به صورت هم‌زمان دارد.
این قابلیت شرایط بسیار خوبی را برای انجام کارهای حرفه‌ای و پردازش‌های سنگین گرافیکی فراهم کرده‌است.

  • انجام بازی کامپیوتری مینی پی سی

علاقمندان به بازی های کامپیوتری یا گیمرها نیز می توانند از نسخه های مخصوص بازی این کامپیوتر کوچک بهره بگیرند.
به طور مثال Mini PC های اینتل نسل ۶ در نسخه KYK مخصوص بازی اند.
با بهرگیری از پردازنده Core i7 و پردازشگر گرافیکی Iris Pro Graphic و پورت های متعدد نظیر Thunderbolt 3.0 قدرتی مثال زدنی را برای عاشقان بازی های کامپیوتری به ارمغان می آورد.
استفاده از پردازنده های مرکزی و گرافیکی قدرتمند را می توانید در نسل ۸ مینی پی سی های اینتل مشاهده کنید.

  • در مصارف شخصی

از رایج ترین کاربرد های مینی پی سی نسخه هایی با پردازنده Core i3 و Core i5 می باشند.
از این سری از کامپیوترهای کوچک می توان برای گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم، پخش موسیقی و انجام کارهای شخصی بهره گرفت.
در حقیقت می تواند نقش یک سینمای خانگی قدرتمند را نیز بازی کند.
فیلم مورد علاقه شما را با کیفیت ۴K به نمایش می گذارد.
به این ترتیب که اکثر این ابزارها مجهز به درگاه های خروجی تصویر با کیفیت بالا مثل VGA و HDMI هستند.
که هرکدام به نوعی می توانند بالاترین کیفیت تصویر ممکن را ارائه دهند.

  • در مصارف اداری

شرکت ها و محیط های اداری می توانند به تناسب نیاز حود از بین مدل های مختلف بهترین را برگزینند.
مثلا Mini PC‌های اینتل با ابعادی ۱۱۰x115x50 میلیمتر تنها به اندازه یک کف دست فضا می‌گیرد.
می توان به راحتی آن را در کنار میز قرار داد.
و یا حتی از طریق یک پایه مخصوص به پشت صفحه مانیتور متصل کرد.
به این ترتیب حتی طول سیم ها و کابل ها کمتر شده و دیگر در معرض دید نیست و ظاهری مرتب را به وجود می آورد .

  • در مصارف سازمانی

مینی پی سی ها یک ابزار بسیار کارآمد برای شرکت ها و سازمان های بزرگ هستند.
سهولت کاربری، تعمیر و نگهداری ساده در کنار قدرت فوق العاده و قابلیت کارکرد به صورت ۲۴ ساعته و مداوم دارد.
اتصال به ویدئو پروژکتور و همچنین صدای بسیار کم مینی‌پی‌سی را به ابزاری کارا برای سازمان‌های بزرگ تبدیل کرده‌است.
سازمان ها و شرکت های بزرگ به راحتی می توانند از Mini PC ها را در محیط کاری بهره بگیرند.

 

مزايای کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

از جمله مزیتهای کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی در اینجا می توانیم به مصرف بسیار پایین برق آنها اشاره کنیم که در مقایسه با کامپیوتر های قدیمی بعضا تا نود درصد مصرف انرژی را کم کرده اند که این مورد با توجه به اهمیت روز افزون انرژی و راه حل های صرفه جویی در آن می تواند یک ویژگی کلیدی برای تصمیم گیران در این حوزه باشد که به علت مصرف پایین انرژی ،سرمایه گذاری در این حوزه بسیار زود بازده بوده و در بخش های دیگر هم مانند تجهیزات ذخیره سازی برق یا یو پی اس صرفه جویی می شود. در ادامه با 8 مزیت مینی پی سی mini pc با ما همراه باشید.

قابلیتهای مینی پی سی برای متخصصین حوزه سخت افزار و کامپیوتر بسیار خوشایند است به اینصورت که دردسرهای اسمبل کردن سیستم را از آنها گرفته است.

همچنین نیازی به دقت در مچ کردن قطعات ندارید و این خود باعث صرفه جوبی در زمان شده و کم شدن درصد خطا را در بردارد.

8 مزیت مینی پی سی

  1. قابلیت کارکرد مینی پی سی به صورت مداوم و 24 ساعته
  2. مینی پی سی را می توان به دلیل داشتن ابعاد بسیار کوچک در زیر میز یا روی دیوار و یا پشت مانیتور نصب کرد. این ویژگی در مکان ها مانند کیوسک ها و یا تلویزیون های شهری و ادارات به راحتی به چشم بیاید.
  3. توانایی استفاده در شرابطی که از نظر دما ، رطوبت و گرد خاک خیلی استاندارد نیست . به همین دلیل مینی پی سی را می توان به راحتی در محیط های باز ، کارخانه ها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار داد
  4. مصرف بسیار پایین برق مینی پی سی در حدود 15 وات . این مزیت در تعداد دستگاه ها در تعداد روزهای ماه عددی بسیار بزرگی خواهد شد . مخصوصا اگر از UPS استفاده می نمایید.
  5. طول عمر مفید بالاتز به دلیل نداشتن پاور و داشتن آداپتور (جلوگیری از نوسانات برق)گرمای تولیدی کمتر که نتیجه آن کاهش ورود گرد و خاک به درون مینی پی سی
  6. تولید صدا بسیار کم به نحوه ای که از مینی پی سی می توانید در اتاق خواب یا کتابخانه استفاده نمایید
  7. قابلیت اسمبل کردن و انتخاب قطعات مینی پی سی سولمیت بر اساس نیاز مشتری . شما حتی می توانید بر اساس نیاز پردازشی خوب CPU مینی پی سی سولمیت را تعویض نمایید.
  8. مینی پی سی به عنوان یک دستگاه پاک شناخته می شود

در خصوص عملکرد مینی کامپیوترها در محیط های کاری و اداری این سیستم ها بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

مینی پیسی ها از نظر سخت افزاری برای اجرای نرم افزارهای اداری و محاسباتی و یا اتصال به اینترنت به میزان کافی قدرتمندند.

از سایز کوچک این مینی پی سی فراموش نکنیم که در مورد سازمان ها این قابلیت بسیار کاربردی و حائز اهمیت است. داشتن یک میز کار خلوت که تنها یک مانیتور روی میز بهمراه یک mini pc در پشت مانیتور بعلاوه ماوس و صفحه کلید بیسیم در روبروی آن به زیبایی محل کارتان می افزاید.

“شایان ذکر است که از مینی کامپیوترها می توان استفاده های بهتری داشت، مثلا در منزل بعنوان سیستم خانگی که نیازهای روزمره شما را تامین می کند”

از جمله موارد استفاده مینی کیس ها می توان در حوزه نرم افزارهای اداری، طراحی، وب گردی و پخش موزیک و فیلم نام برد.

یکی از 8 مزیت مینی پی سی این است که این کامپیوترها از تمامی ویژگی های لپ تاپ بهره می برند مانند سیستم بلوتوث یا وای فای.

همچنین به واسطه درگاه HDMI و پورت های یو اس بی می توان به تلویزیون یا پروژکتور متصل شد. سایز کوچک این دستگاه ها باعث می شود آن ها را در پشت تلویزیون یا پروژکتور بتوان نصب و یا پنهان نمود.

پس دیدیم که تمامی قابلیت های سیستم خانگی در ابعاد بزرگ وجود دارد را مینی کیس در سایز کوچک با مصرف برق پایین دارد.

حال انتخاب کنید بین دستگاهی که تنها چند گرم وزن دارد و مقاوم در برابر نوسانات است تا کیس های قدیمی با وزن زیاد و خرابی بالا.

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

نکات مهم برای خرید کامپیوتر کوچک

برای خرید کامپیوتر کوچک باید فاکتورهای زیادی را بررسی کنید و متناسب با نیازهای خود مدل مناسبی را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه این نکات مهم را معرفی می‌کنیم.

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

انتخاب نوع

اولین نکته برای خرید کامپیوتر کوچک توجه به نوع آن است که برای این کار، می‌توانید با مطالعه بخش‌های قبلی در همین مطلب، به خوبی مشخص کنید که تمایل به خرید رایانه کوچک نیمه آماده دارید یا کامل.

وزن و اندازه سیستم

مورد دوم که باید در هنگام خرید این دستگاه در نظر داشته باشید، وزن و انداززه کامپیوتر انتخابی شما است. فراموش نکنید که کیفیت و ظرفیت قطعات به کار رفته در ساخت یک کامپیوتر کوچک است که وزن و ابعاد آن را مشخص می‌کند. پس اگر یگ گیمر حرفه‌ای یا یک کاربر حرفه‌ای هستید باید به سراغ مدل‌هایی بروید که نسبتا بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مدل‌های دیگر هستند.

پردازنده مرکزی مینی پی سی

همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، پردازنده مرکزی یا همان CPU در مدل‌های کامل از سوی کمپانی سازنده و در مدل‌های نیمه آماده توسط کاربران آن دستخوش تغییرات کوچک و بزرگی می‌شود که البته در مدل‌های نیمه آماده، برای تغییر مشخصات آن لازم است تناسب و سازگاری آن با سایر قطعات دستگاه نیز توجه داشته باشید.

گرافیک کامپیوترهای کوچک

گرافیک نیز بسته به مدل کامپیوتر می‌تواند قابل تغییر یا غیر قابل تغییر باشد اما نکته‌ای که باید در این خصوص به خاطر داشته باشید، گرافیکی است که از سوی سازنده برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری و کاربری‌های سنگین، لازم است در این زمینه، توجه کنند.

رم و هارد دیسک کامپیوترهای کوچک

اگر می‌خواهید سیستم کوچک شما زود به زود هنگ یا قفل نکند و از قابلیت‌های مناسبی برای ذخیره سازی و بارگذاری اطلاعات برخوردار باشد، بهتر است دستگاهی خریداری کنید که در تناسب با حجم اطلاعاتی مصرفی شما باشد. امروزه هم کامپیوترهای کوچک فول و هم نیمه آماده با ظرفیت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند.

درگاه‌های ارتباطی و پورت‌ها

دیگر فاکتور اساسی برای انتخاب و خرید کامپیوتر کوچک توجه به درگاه‌های ارتباطی تعبیه شده برای آن، در پشت و جلوی سیستم، است. با توجه به نحوه اتصال دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند امروزی پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سیستمی بروید که دارای پورت‌ USB، درگاه VGA، HDMI، LAN و همچنین خروجی صدا و بلوتوث و WIFI برخوردار باشد.

سیستم عامل کامپیوتر

اینکه کامپیوتر انتخابی شما دارای چه سیستم عاملی باشد، بستگی به سلیقه و کاربردهایی که از آن انتظار دارید است. اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم به سراغ کامپیوتری بروید که دارای سیستم عامل ویندوزی باشد.

نحوه نصب و تعویض رم و هارد کامپیوتر کوچک

نصب و یا تعویض رم و هارد در رایانه‌های کوچک اینتل کار بسیار ساده‌ای است و فقط کافی است شما چهار پیچ پشتی آن را باز کرده و درب آن را باز کنید. دقت داشته باشید کابل Sata و برق هارد به درب آن متصل است و نباید آن را قطع کنید. برخی از مدل‌ها دارای ۲ اسلات رم و در برخی از یک اسلات استفاده شده است.

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

برندهای کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

معروف‌ترین برند در زمینه کامپیوتر کوچک اینتل (Intel) است. مینی پی سی‌های این کمپانی با NUC شناخته می‌شوند. NUC مخفف Next Unit of Computing به معنای “نسل نوین واحد پردازش” است. مینی پی سی‌های گیگابایت (Gigabyte) نیز با نام Brix شناخته می‌شوند. مینی پی سی‌های Zotac با ZBOX، مینی پی سی ایسوس (ASUS) با Vivomini و مینی پی سی Apple با مک مینی (Mac mini) شناخته می‌شوند.

كه در ادامه به بررسي تعدادی از کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ها ميپردازيم.

هر چه به پیش می‌رویم کامپیوترها کوچک‌تر می‌شوند و کاربران خواهان محصولات سبک‌تر می‌شوند. بسیاری از کاربران بخاطر کمبود فضا، از کامپیوترهای بزرگ و جاگیر دل‌کنده‌ و به سمت مینی کامپیوتر رفته‌اند. این کیس‌های کوچک و قدرتمند همانند کامپیوترهای قدیمی و بزرگ عمل می‌کنند.

هر چند در برخی از موارد از جمله نداشتن قابلیت اضافه کردن چندین هارد کیس و یا استفاده از گرافیک مخصوص مینی کیس با کامپیوترهای بزرگ تفاوت دارند. اما در نهایت کاربردهای متعدد و وزن سبک باعث محبوبیت این محصولات دیجیتال شده است

اکنون می‌توان چشم‌گیرترین فناوری‌های دنیا را در بهترین مینی کامپیوتر نیز یافت. در ادامه به معرفی چند نوع از بهترین مینی کامپیوترهای موجود در بازار می‌پردازیم. معیار ما برای بررسی این مینی کیس‌ها سرعت عملکرد سیستم، قابلیت گرافیک و قدرت پردازش است.

مینی کامپیوتر اپل

apple mini pc

 بهترین کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی اپل

اپل یکی از غول‌های ساخت محصولات دیجیتال است که در زمینه‌ی تولید رایانه‌های کوچک نیز فعالیت دارد. مک مینی اپل (Apple Mac mini) یکی از ساخته‌های این برند در سال ۲۰۱۸ است. این کامپیوتر کوچک با اندازه‌ی ۷۷*۱.۴*۷.۷ و وزن یک کیلو و ۲۰۰ گرم راهی بازار شد.

حافظه‌ی ذخیره سازی این محصول ۱۲۸ گیگابایت است. از قابلیت‌های مک مینی اپل می‌توان به پشتیبانی از پخش فیلم با فرمت ۴K و بهبود عملکرد سیستم عامل مک اشاره کرد. این کامپیوتر کوچک با پردازنده نسل هشتمی اینتل (Intel Core i3 ) بروزرسانی شد. اپل تمام آنچه را که کاربران انتظار داشتند، در این محصول جدید قرار داد.

عملکرد این محصول نشان داد که از سیستم‌های مجهزی برخوردار است. سرانجام حجم و وزن پایین و طراحی زیبا آن را به یک محصول بی‌نظیر تبدیل کرد.

كامپیوتر كوچك اينتل

intel Mini Pc

 

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی اينتل

مینی پی سی اینتل مدل NUC7i7BNHX1 یک کامپیوتر کوچک با سرعت بالایی به خصوص در کش کردن فایل ها و ایمیل ها به واسطه بهره مندی از یک حافظه SSD با ظرفیت 16 گیگابایت با رابط M.2 بوده که در ابعاد 50*111*114 میلیمتر تولید و در بازار قطعات کامپیوتر به فروش می رسد. این مینی پی سی از پردازنده دو هسته ای اینتل Core i7-7567U با فرکانس 4.0 گیگاهرتز بهره برده و دارای یک رابط SATA جهت نصب یک درایو 2.5 اینچی از نوع SSD یا HDD برای اضافه کردن حافظه داخلی می باشد. پورت های این کامپیوتر کوچک شامل یک پورت HDMI، یک پورت LAN، چهار پورت USB3، دو پورت USB2، یک شیار کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی از کارت های نوع MicroSD/SDHC/SDXC و یک جک 3.5 میلیمتری برای هدفون و میکروفن بوده و شبکه بیسیم دو بانده WiFi با استاندارد IEEE 802.11ac و بلوتوث نسخه 4.2 از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. این مینی پی سی از حافظه گرافیکی آنبرد Intel Iris Plus Graphics 640 و حداکثر 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 پشتیبانی می کند.

 

مشخصات فنی مینی کامپیوتر اینتل NUC7i7BNHX1 :

  • پردازنده : Intel Core i7-7567U 4M Cache, up to 4.00GHz
  • حافظه داخلی : 16GB SSD M.2 Optane
  • حافظه رم قابل پشتیبانی : up to 32GB DDR4-2133 1.2V SO-DIMM
  • حافظه گرافیکی قابل پشتیبانی : Intel Iris Plus Graphics 640
  • حافظه داخلی قابل پشتیبانی : یک درایو 2.5 اینچی از نوع SSD یا HDD با رابط SATA
  • شبکه بیسیم : WiFi IEEE 802.11ac Dual Band، بلوتوث نسخه 4.2
  • پورت ها : 1xLAN، 4xUSB3، 2xUSB2، 1xHDMI، 1xMicroSD/SDHC/SDXC، 1×3.5mm Headphone/Microphone Combo Jack
  • ویژگی های مینی پی سی اینتل : دارای کارت صدای Surround 7.1 Channel، مجهز به اینفرارد
  • ابعاد : 50*111*114 میلیمتر

 

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ايسوس مدل PN41

ASUS Mini Pc PN41

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ايسوس مدل PN41

امسال کامپیوترهای کوچک متنوعی از سوی شرکت ایسوس، یکی از برندهای بزرگ و نام آشنا در حوزه سخت افزارهای دیجیتال معرفی شد؛ اخیرا نیز این برند تایوانی سری PN41 از مینی پی سی های خود را رسما معرفی کرده است.

مینی پی سی های جدید ایسوس با بهره گیری از سخت افزاری بروز و قدرتمند می توانند در ابعادی بسیار کوچک، کارایی و قدرت قابل توجهی را در اختیار مصرف کنندگان قراردهند. این سری از کامپیوترهای کوچک می تواند برای مصارف خانگی و همچنین تجاری بسیار قابل قبول و مناسب باشد. برای افرادی که به دنبال چنین ترکیبی با بودجه ای محدود هستند، این سری با پردازند های نسل یازدهمی تحت مدل‌های Intel Pentium و Intel Celeron عرضه می شوند. علاوه بر این، به لطف تراشه های کنترل کننده تعبیه شده در پردازنده های جدید این مینی پی سی‌ها، حافظه های اصلی رم DDR4 به کار گرفته شده در این سری با فرکانس 2933 مگاهرتز در دسترس هستند.

مینی پی سی‌های سری PN41 ایسوس با پردازنده های نسل یازدهمی Intel همراه هستند که به صورت کلی 32 درصد کارایی و قدرتی بیشتر نسبت به نسل قبلی خود دارند. همچنین، تراشه گرافیکی مجتمع این سری (Intel UHD) تا 120 درصد قدرت و کارایی بیشتری را در تست 3D Mark Fire Strike توانستند ثبت کنند. به صورت کلی و با توجه به دیگر مصارف نیز می توان گفت این مینی پی سی ها قدرت 90 درصد بیشتری را برای پردازش های گرافیک محور، نسبت به نسل قبل می توانند داشته باشند.

یکی از ویژگی های این سری حضور درگاه های جدید و متنوع است؛ ایسوس در این سری از اتصالاتی مانند شبکه اترنت 2.5 گیگابیتی با تراشه اینتل به منظور کاهش بار پردازشی شبکه استفاده کرده است. در بخشی دیگر می توان به درگاه های USB اشاره داشت که همگی تنها با مصرف 65 وات می توانند از دستگاه های هوشمند شما پشتیبانی کنند. این بخش اتصالاتی چون USB 3.2 Gen 2 Type C و خروجی تصویر DisplayPort 1.4 نیز دیده می شود؛ بسته به مدل های مختلف، خروجی تصویر VGA نیز می تواند در مشخصات فنی این سری قرار گیرد.

ساختار فلزی، شیک و ساده این سری از مینی پی سی های جدید ایسوس بدون حضور فن و نویز می تواند دمای قطعات نصب شده شما از جمله درایوهای حالت جامد (SSD) را تا محدوده 50 درجه سانتیگراد حفظ کند.

مینی پیسی گیگابایت مدل GB-BKi7HA-7500

GIGABYTE MINI PC

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی Gigabayte BRIX GB-BKi7HA-7500
مینی پی سی گیگابایت از سری BRIX’s با پردازنده نسل 7 و اندازه کوچک و مصرف پایین انرژی یکی از پر طرفدارترین کامپیوترهای کوچک شده و با قیمت مناسبتر و کیفیت در حد رقبای مشهور خود نظر مصرف کنندگان این دسته از کالا را جذب خود کرده , گرافیک آی ریس 620 یکی از قویترین تراشه گرافیکی است و خواسته مشتری را برآورده میکند

نقاط قوت

  • کم صدا و کم جا
  • پردازنده و گرافیک قوی
  • سرعت بالا
  • سبک و زیبا
  • پشتیبانی قوی
مینی پی سی ازراک Beebox-S 6200U

ASROCK Mini Pc

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ازراک Beebox-S 6200U

مینی پی سی ازراک مدل 6200U یکی از کارآمد ترین کامپیوتر های کوچک سری Beebox-S کمپانی ازراک است که دارای پردازنده اینتل Core i5-6200U با حداکثر فرکانس 2.80 گیگاهرتز می باشد که می تواند عمل پردازش را انجام دهد. این مینی پی سی دارای دو اسلات رم از نوع DDR4 بوده و قادر است حداکثر از 32 گیگابایت حافظه با فرکانس 2133 گیگاهرتز را پشتیبانی نماید و همچنین قابلیت پشتیبانی از یک هارد دیسک 2.5 اینچی با رابط SATA 3 و یک اسلات M.2 هارد SSD را دارد و دارای پورت های  USB 3.1، ورودی میکروفن و خروجی صدا، HDMI، LAN، Display Port می باشد و به یک پورت  USB3.1 Type-C مجهز شده است. این دستگاه دارای قابلیت وای فای و بلوتوث نسخه 4 بوده و با ابعاد 118.5× 46× 110 میلیمتر تولید و به همراه یک ریموت کنترل به بازار قطعات کامپیوتر ارائه می گردد.

مینی کامپیوتر Azulle Byte3

Azulle Byte3 mini pc

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی Azulle Byte3

یکی دیگر از بهترین مینی کامپیوتر ها Azulle Byte3 نام دارد. این محصول با اندازه‌ی ۴ * ۱.۵ * ۵.۶ سانتی‌متر راهی بازار شد. این مینی کامپیوتر با وزن حدود ۴۰۰ گرم به یک محصول سبک تبدیل شده است. این محصول دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی اینتل سلرون (Intel Celeron J3455) است.

از قابلیت‌های مینی کامپیوتر Azulle Byte3 می‌توان به پشتیبانی از فرمت K4 و قابلیت ارتقاء بدون انتخاب گزینه‌ی پورت IR از راه دور اشاره کرد. این محصول بیشتر برای سرگرمی در خانه طراحی شده است. به دلیل حجم کم و بدون داشتن فن می‌تواند یک محصول بی‌نظیر برای استفاده‌ی خانگی باشد.

بنابراین از آن می‌توانید برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و … استفاده کنید. این محصول همانند یک کامپیوتر و تلویزیون می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود چندین پورت می‌تواند برای اتصالات مختلف استفاده شود. اندازه‌ی کوچک آن هم دلیل دیگری است که می‌توانید آن را روی تلویزیون یا مانیتور سوار کرده و از آن استفاده کنید.

مینی کامپیوتر Hades Canyon NUC

Hades Canyon NUC MiniPc

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی Hades Canyon NUC

یکی دیگر از بهترین مینی کامپیوتر های موجود در دنیا Hades Canyon NUC با اندازه‌ی ۵.۶*۱.۵*۸.۷ سانتی‌متر است. این محصول ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم وزن دارد. برای آن از پردازنده‌ی Intel Core i7-8009G استفاده شده است. همین ویژگی آن را به یک کامپیوتر قدرتمند تبدیل کرده است. عملکرد چشمگیر گرافیکی، طراحی جذاب، درگاه قابل تنظیم و روشنایی جذاب RGB از جمله ویژگی‌های این محصول است.

مینی کامپیوتر Hades Canyon NUC دارای تراشه هیبریدی AMD Radeon RX Vega M GH است. در آن از کارت گرافیک مجزا در یک تراشه استفاده شده است. برای این محصول می‌توانید از کیت barebones استفاده و حافظه ذخیره‌سازی و ویندوز برای آن تهیه کنید.

این مینی کامپیوتر برای گیم‌نت‌ها نیز محصول مناسبی است که به دلیل اندازه‌ی مناسب pint می‌توانند بازی Nvidia GTX 1050 Ti را روی آن اجرا کنند.

مینی کامپیوتر HP Z2 Mini G4

HP Z2 Mini G4 Mini Pc

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی HP Z2 Mini G4

اچ پی یکی از برندهای شناخته در تولید محصولات دیجیتال و از جمله مینی کامپیوتر است. یکی از محصولات این برند Z2 Mini G4 نام دارد. این محصول در اندازه‌ی ۸.۵ * ۲.۳ * ۸.۵ سانتی‌متر و با وزن ۲.۲۰۰ کیلوگرم راهی بازار شده است. این مینی کامپیوتر دارای پردازنده‌ی Intel Xeon E-2176G و حافظه‌ی ذخیره‌سازی TB HDD + 256 GB از نوع SSD است.

از جمله ویژگی‌های این مینی کامپیوتر HP می‌توان به سخت‌افزارهای قدرتمند و CPU فوق‌العاده اشاره کرد. وجود چندین پورت هم روش‌های استفاده از این مینی کامپیوتر را بیشتر می‌کند.

HP Z2 Mini G4 را باید یک کامپیوتر قوی به حساب آورد. برند HP برای آن از گرافیک دارای گواهینامه‌ی ISV استفاده کرده است. کارت گرافیک بهبودیافته هم از دیگر ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود. تین کلاینت HP حتی از یک کتاب معمولی هم کوچک‌تر است. به طوری که می‌توانید آن را به راحتی روی میز جابه‌جا کنید. اما عملکرد آن همچنان همانند یک کامپیوتر معمولی و بزرگ است.

پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای Intel Xeon E-2176G، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و کارت گرافیک Nvidia Quadro P1000 از ویژگی‌های این محصول است. همین ویژگی‌ها مینی کامپیوتر hp را به یکی از بهترین رایانه‌های کوچک در بین سایر محصولات موجود در بازار تبدیل کرده است.

مینی کامپیوتر ThinkCentre M710q Tiny لنوو

Lenovo Mini Pc

 کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ThinkCentre M710q Tiny لنوو

لنوو (Lenovo) یکی از شرکت‌های شناخته در زمینه‌ی تولید محصولات دیجیتال است. در سال‌های اخیر این برند نیز مینی‌کامپیوتر خود را راهی بازار کرد. این محصول که ThinkCentre M710q Tiny نام دارد، با سایز ۱.۳۶ * ۷.۲۰ * ۷.۰۵ سانتی‌متر راهی بازار شده است.

وزن این مینی کامپیوتر یک کیلو و ۳۰۰ گرم است. با وجود استفاده از پردازنده‌ی اینتل Core i5-7500T برای این محصول، قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای در حد کامپیوترهای معمولی پیدا کرده است. لنوو برای این محصول از هارد SSD با میزان ۲۵۶ گیگابایت استفاده کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به داشتن چندین پورت، پشتیبانی از Wi-Fi پرسرعت، اضافه کردن درایو نوری و … اشاره کرد. حتی شما می‌توانید این مینی کامپیوتر را به دسک‌تاپ All-in-One متصل کنید. به طوری که با اتصال چندین مانیتور به این محصول می‌توانید از کارآیی فوق‌العاده آن استفاده کنید.

به اعتقاد بسیاری از کاربران، ThinkCentre M710q Tiny برای دفترها و شرکت‌ها مناسب است. اندازه‌ی کوچک، داشتن پردازنده‌ی قوی و ۳۲ گیگابایت حافظه آن را به یک کامپیوتر قدرتمند برای انجام امور اداری تبدیل کرده است.

نی کامپیوتر Chromebox CXI3 ایسر

acer mini pc

 کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی Chromebox CXI3 ایسر

Acer در سال‌های اخیر توانست در بین کاربران کامپیوترهای رومیزی و شخصی جایگاه خوبی را برای خود کسب کند. این موفقیت‌ها برند ایسر را به فکر طراحی یک مینی کامپیوتر قدرتمند و کاربردی انداخت. Chromebox CXI3 حاصل تلاش این برند بود که اکنون به عنوان یکی از بهترین مینی کامپیوتر های سال ۲۰۲۰ شناخته شده است.

این محصول با سایز ۵.۹ * ۱.۹ * ۵.۹ و وزن ۵۰۰ گرم راهی بازار شد. ایسر برای ساخت این مینی‌کامپیوتر از پردازنده‌ی اینتل Core i5-8250U استفاده کرده است. همچنین وجود حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

طراحی ظریف این محصول آن را به کامپیوتری مناسب برای اداره‌ها تبدیل کرده است. وجود چندین پورت در این رایانه‌ی کوچک، استفاده از آن را برای شما آسان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این مینی کامپیوتر ایسر می‌توان به قابلیت‌های آنلاین، امنیت و گزینه‌های مختلف نصب و عملکرد صحیح اشاره کرد.

مینی کامپیوتر Raspberry Pi 4 Model B

mini pc

 کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی Raspberry Pi 4 Model B

اگر به دنبال بهترین مینی کامپیوتر ها هستید، Raspberry Pi 4 Model B هم در این فهرست قرار می‌گیرد. این محصول با اندازه‌ی ۲.۲ * ۰.۴ * ۳.۴ سانتی‌متر تنها ۴ گرم وزن دارد. وجود پردازنده‌ی ARM Cortex A72 و حافظه‌ی ذخیره سازی بدون storag در پردازنده از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

این محصول به طور قابل توجهی با مدل‌های قدیمی تفاوت دارد. به طوری که پیشرفته‌تر از آن‌ها و از ویدئوها با فرمت ۴K پشتیبانی می‌کند. این مینی کامپیوتر دارای پورت USB 3.0 و USB Type-C برای powerNot است. البته سخت‌افزارهای آن مدل‌های قدیمی‌تر Raspberry Pi نیز پشتیبانی می‌کنند.

Raspberry Pi برای این محصول از فناوری DIY و پردازنده‌ی قدرتمند استفاده کرده است. پردازنده و کارت گرافیک پیشرفته از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این محصول است. این مینی کامپیوتر برای مکان‌های اداری با فضای محدودی مناسب است.

مینی کامپیوتر HP Pavilion Wave

HP Mini Pc

 تین کلاینت HP Pavilion Wave

HP از آن دست شرکت‌هایی است که برای تولیداتش فقط به یک محصول اکتفا نمی‌کند. یکی دیگر از بهترین مینی کامپیوتر های این شرکت HP Pavilion Wave است. مینی کامپیوتر hp تنها ۲۳ سانتیمتر است که حدود ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم وزن دارد. این مینی کامپیوتر دارای طراحی جالب و عملکرد صوتی فوق‌العاده است. قدرتِ صدای این مینی کامپیوتر ۳۶۰ درجه فضا را پوشش می‌دهد.

اچ پی برای آن از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای Core i5 نسل هفتم استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به ۸ گیگابایت رم و هارد دیسک SSD اشاره کرد. وجود ۱ ترابایت حافظه و عملکرد استثنایی پردازنده، از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این مینی کامپیوتر HP محسوب می‌شود.

مینی کامپیوتر hp از پخش ویدئوهای ۴K پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید یک مانیتور را به آن وصل کنید و همزمان از چند مانیتور دیگر استفاده کنید. از قابلیت‌های این محصول بی‌نظیر می‌توان به کنترل صدا، چک کردن تقویم، ایجاد لیست خرید و … است.

بهترین مینی کامپیوتر ASUS

ASUS Mini Pc

بهترین کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی ASUS

ASUS هم در بین سایر برندها تلاش زیادی برای ساخت مینی رایانه کرده است. حاصل این تلاش Trident 3 Arctic‌ NUC8 بود. این کامپیوتر کوچک یک دستگاه رسانه‌ای کامل است که از تمامی برنامه‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند. این رایانه را می‌توانید به تلویزیون هم متصل کنید. این کار با استفاده از ورودی HDMI یا اتصال DisplayPort ++ انجام می‌شود.

این کامپیوتر کوچک دارای قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است. استفاده از پردازنده نسل هشتم Intel i7 به همراه کارت گرافیک Radeon RX Vega M و ۴ گیگابایت حافظه آن را به محصولی بی‌نظیر تبدیل کرده است. این رایانه‌ی قدرتمند برای کار در شرکت‌ها و اداره‌ها نیز مناسب است. همچنین سرعت بالای پردازنده آن را به محصولی مناسب برای گیمنت‌ها تبدیل می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های این رایانه‌ی کوچک می‌توان به پشتیبانی از پخش ویدئو K4 و ویرایش ویدئوها اشاره کرد. این مینی کامپیوتر از ۶ مانیتور ۴K یا ۵K با انواع ورودی HDMI ، Thunderbolt ، USB و DisplayPort پشتیبانی می‌کند. ایسوس برای آن از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرده است. البته شما می‌توانید برای آن کارت رم جداگانه از نوع DDR4 نیز خریداری کنید. این کار از طریق برداشت قسمت پشت کیس و باز کردن پیچ‌ها انجام می‌شود. البته به شرطی که از مونتاژ نترسید.

مینی کامپیوتر HYSTOU j1900-2B

HYSTOU Mini Pc

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی HYSTOU j1900-2B

یکی دیگر از بهترین مینی کامپیوتر موجود در بازار ساخت شرکت هیستو (Hystou) است. این شرکت به عنوان سومین برند تولیدکننده‌ی مینی رایانه‌ در دنیا شناخته شده است. تلاش این شرکت برای ساخت مینی کامپیوتر به تولید محصولات بی‌شماری انجامیده است. یکی از این محصولات j1900-2B نام دارد.

هیستو برای این مینی رایانه از یک پردازنده‌ای اینتل Celeron J1900 با قدرت ۴ هسته‌ای استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وجود دو درگاه (پورت com و ورت شبکه VoIP Server) اشاره کرد. وجود فرکانس پایه‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی از دیگر ویژگی‌های این محصول قدرتمند است.

این مینی کامپیوتر را می‌توانید در محیط‌های کاری نیز استفاده کنید. به دلیل اندازه‌ی کوچک و ظریف، فضای کمی را اشغال می‌کند که مطمئناً با کمبود جا روبه‌رو نمی‌شود. هیستو برای این محصول از فن استفاده نکرده است. از سوی دیگر بدنه‌ی آن را از آلومینیوم مقاوم ساخته است که بتواند حرارت پردازنده را به سمت بیرون انتقال دهد.

چنین ویژگی عمر و دوام مینی کامپیوتر هیستو را دو چندان می‌کند. مصرف کم برق، قابلیت رضایت‌بخش و دوام بالا از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این رایانه‌ی کوچک و کاربردی است.

فرق کامپیوتر های کوچک و تین کاینت

تین کلاینت ها Thin Clients بر خلاف مینی پی سی ها قدرت پردازش بالایی ندارند و به منظور پردازش به سرور وابسته هستند . مینی پی سی ها بر خلاف تین کلاینت ها می توانند برای پردازش از منابع سخت افزاری خود استفاده کنند و به سرور وابسته نیستند گرچه می توانند به عنوان تین کلاینت هم در یک شبکه مورد استفاده قرار گیرند.

کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

Mini Pc

بهترين قيمت کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

امروزه خرید اینترنتی به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه با استقبال فراوانی مواجه شده است. فروشگاه اینترنتی ایران مینی پی سی تلاش می کند انواع مختلف کامپیوتر های کوچک از برند های معتبر را برای فروش اینترنتی با قیمت مناسب ارائه دهد. با خرید از ایران مینی پی سی ، علاوه بر تهیه کامپیوتر کوچک مورد نظرتان با گارانتی معتبر و در بسته بندی مطمعن، از تخفیف های سایت بهره مند شوید و خرید خود را با قیمت ارزان و مناسب انجام دهید.

ليست قيمت کامپیوتر کوچک یا مینی پی سی

برای اطلاع از لیست قیمت مینی پی سی ها ميتوانيد به لينك شركت سبز سنتر مراجعه نموده و شاهد به روزترين قيمت ها باشيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.