اخبار اپل, اخبار فناوری و IT, نرم افزار و سیستم عامل

باگ iCloud، علت اصلی به تاخیر افتادن بروز رسانی اپلیکیشن های کم حجم در iOS 9

lazy field_55eb17f89e72f

در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، کریگ فدریگی، نماینده و معاون ارشد بخش نرم افزاری محصولات اپل، ویژگی تازه ای را برای حضار به نمایش کشید که البته کاربران اندروید مدت ها از آن بهره جسته بودند.در این کنفرانس در مورد مشکل و باگ  iCloud، علت اصلی به تاخیر افتادن بروز رسانی کم حجم اپلیکیشن ها در iOS 9 به بحث پرداختند.

apple-wwdc-2015

وی اعلام کرد که در iOS 9، کاربران برای دریافت نسخه ای تازه از اپلیکیشن ها، نیاز نیست کل آن را دوباره از اپ استور دانلود کنند. توسعه دهندگان می توانند صرفا بخش مورد نیاز به بروز رسانی را آپدیت کرده و کاربر با دریافت بسته ای کم حجم، از دریافت کامل و دوباره اپ بی نیاز می گردد. همانگونه که می دانید این ویژگی مدت هاست که در گوگل پلی موجود بوده و کاربران برای بروز رسانی اپ های خود، تمام حجم اپلیکیشن را دوباره دریافت نمی کنند.

iOS 9 در روز های گذشته از راه رسیده و اما باز هم شاهد عدم پشتیبانی از قابلیت وعده داده شده از سوی خود اپل هستیم و این در حالیست که همین ویژگی، مدت هاست که در نسخه های بتا جای گرفته است.

کمپانی مورد بحث، مشکل را اینچنین در صفحه مربوط به توسعه دهندگان توضیح می دهد:

به علت مشکلی که در بخش پشتیبان گیری از iCloud پیش آمده، این ویژگی در نسخه عمومی iOS 9 فعلا در دسترس کاربران نیست. در حال حاضر زمانی که کاربری دست به دانلود یک اپلیکیشن بزند و یا آن را بروز رسانی نماید، دستگاه به جای دریافت نسخه مخصوص خود، اقدام به دریافت یک نسخه کلی می کند که در همه محصولات قابل اجراست. قابلیت App Slicing به زودی فعال و در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت. در زمان کنونی، شما نیازی نیست تا اقدامی را انجام دهید.

این ویژگی از جایی حائز اهمیت بسیار بالاییست که هنوز اپل، آیفون های پایه خود را با حافظه ۱۶ گیگابایتی توسعه می دهد و این حجم اندک می تواند بسیاری از کاربران را برای بروز رسانی اپلیکیشن ها و یا خود پلتفرم به دردسر اندازد. کاربرانی که در طرح TestFlight شرکت داشته و نسخه های بالاتر iOS را دارند، همچنان می توانند از این قابلیت بهره مند گردند اما توسعه دهندگان در زمان کنونی هنوز نمی توانند پکیج های بروز رسانی کوچک را در اپ استور قرار دهند.

 

یک نظر در “باگ iCloud، علت اصلی به تاخیر افتادن بروز رسانی اپلیکیشن های کم حجم در iOS 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.