مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

باتری گوشی میان‌رده‌ی شیائومی دو برابر قوی‌تر از باتری آیفون 6s است

hhhhhhhhh

توان باتری گوشی شیائومی ردمی ۳ تقریبا دو برابر گوشی آیفون 6s است. این گوشی که تا حالا فقط در چین عرضه شده، یک باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که برای یک گوشی هوشمند در بازار فعلی، خیلی خوب ارزیابی می‌شود.

ردمی ۳ با قیمت ۱۰۵ دلار فروخته می‌شود. در حالی که آیفون 6s حدود ۶۴۰ دلار قیمت دارد. با تمام این احوال این گوشی به آیتمی مجهز است که نسبت به آیفون 6s مزیت قابل توجهی دارد و آن، باتری این گوشی است.

کیفیت باتری و طول عمر آن، به خصوص از نظر کاربران، بسیار مهم است و آیفون 6s یک باتری ۱۷۱۵ میلی‌آمپر ساعتی دارد. این در حالی است که طول عمر باتری گوشی شیائومی ردمی ۳ تقریبا دو برابر آیفون 6s است. البته «اندازه و توان» نمی‌توانند به تنهایی نشانه‌ی طول عمر بیش‌تر یک باتری باشند و طول عمر باتری هر گوشی به مواردی از قبیل نور نمایشگر و کارکرد آن بستگی دارد. ولی وقتی سایر ویژگی‌های دو دستگاه تقریبا مشابه باشند (که در مورد آیفون 6s و ردمی ۳ تقریبا این طور هست)، آن که باتری بزرگ‌تری با توان بالاتر دارد، مدت طولانی‌تری کار می‌کند. گوشی شیائومی یک بدنه‌ی فلزی ظریف دارد که در سه رنگ نقره‌ای، سبز و طلایی تولید شده و ضمنا سیستم عامل اندروید ۵.۱ و دوربین با قابلیت فوکوس خودکار دارد.‌ ویژگی‌های مصرفی ردمی ۳ و آیفون 6s تقریبا یکسان هستند.

از آن‌جا که طول عمر باتری برای کاربران اهمیت دارد، جالب است که یک شرکت چینی توانسته باتری قدرتمندی را داخل یک گوشی با ۸٫۵ میلیمتر ضخامت قرار بدهد و از این نظر آیفون 6s را پشت سر بگذارد.

بدون شک گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS یکی از بهترین دستگاه‌های هوشمندی هستند که در سراسر دنیا فروش بالایی دارند؛ تولیدکنندگان این گوشی همیشه سعی داشته‌اند که از هر جهت، محصولی با کیفیت بالا و ممتاز از بقیه طراحی کنند تا نبض بازار را در دستداشته باشند. در حال حاضر از میان تمامی گوشی‌های هوشمند موجود، آیفون 6s از نظر طراحی و کیفیت در رده‌های ممتاز قرار دارد.

از آن‌جا که طول عمر باتری برای کاربران اهمیت دارد، جالب است که یک شرکت چینی توانسته باتری قدرتمندی را داخل یک گوشی با ۸٫۵ میلیمتر ضخامت قرار بدهد و از این نظر آیفون 6s را پشت سر بگذارد.

گوشی Redmi 3 به زودی وارد بازار آسیا می‌شود اما شیائومی (Xiaomi) قصد ندارد این گوشی را وارد بازار اروپا و آمریکا کند.