مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نگاهی به معماری مهندسی پل طبیعت تهران

pol.jpg1

در محل تلاقی شریان‌ های اصلی پایتخت مانند بزرگراه‌ های مدرس، همت، حقانی و رسالت یکی از سازه های فوق العاده که در ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۳ مصادف با عید غدیر خم با حضور جناب آقای دکتر قالیباف افتتاح گردید قرار دارد و به نامپل طبیعت مشهور است .

پل طبیعت با 3 ستون (در سه طبقه) و طراحی بی نظیر و چشم نواز اولین پل صرفا پیاده رو در ایران محسوب می شود که بوستان آب و آتش را به  پارک جنگلی طالقانی متصل می کند.

pol.jpg2

این پل به لحاظ مکان یابی در محل تلاقی بزرگراه های مدرس، حقانی، همت و رسالت قرار گرفته است و مکانی خوب برای ورزش های صبحگاهی ، پیاده روی و حتی استراحت و تفریح است.

pol

جاذبه های گردشگری ایران پل طبیعت  طراح پل طبیعت تهران یکی از 5 برنده اصلی طراحی معماری  2015 نیویورک

پل طبیعت تهران با مساحت ۷۰۰۰ متر مربع و ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین بزرگ‌ ترین پل عبور و مرور غیر خودرویی کشور محسوب می شود و در مجموع سه طبقه دارد، که طبقه اول ۱۴۵۰ ، طبقه دوم ۲۸۷۰ و طبقه سوم ۵۷۱ متر مربع می باشند .

pol.jpg4

۷۲۰ متر از پل طبیعت تهران به فضای سبز و ۴۸۰ متر آن به رستوران‌ ها، کافی‌شاپ و دیگر فضاهای فرهنگی و تفریحی اختصاص خواهد داشت که قرار است در طبقه سوم انواع فضاهای تفریحی از نمایشگاه و کافی‌شاپ گرفته تا گالری و رستوران‌های متنوع به‌ عنوان یک مقصد گردشگری ایجاد شوند . در بالای پل طبیعت به تفکیک سه مسیر مشخص اسب‌رو و کالسکه‌رو، دوچرخه‌رو و انسان‌رو در نظر گرفته شده که شهروندان می‌توانند روی کفپوش‌ های چوبی پل با مساحتی حدود ۵۱۰۰ متر مربع پیاده روی کرده یا از مسیرهای دوچرخه‌سواری و کالسکه‌سواری لذت ببرند.

pol.jpg3

در طراحی پل طبیعت تهران از معماری پل‌های ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده که در خاور میانه همتایی ندارد و نمونه مشابه آن در پارک‌ های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است.

pol.jpg5

در واقع در زمان طراحی زمین‌ های عباس‌آباد دو پل به‌ عنوان گذرگاه پیاده برای اتصال دو جبهه شرقی و غربی بزرگراه مدرس در نظر گرفته شده بود که بجای آن ها پلی با تلفیق دو پل پیشین و به صورت یک پل در چند سطح در آمد احداش شد که همان پل طبیعت است .

pol.jpg6

پل طبیعت تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران ، اولین پل صرفا پیاده رو در ایران بوده و یک سازه کاملا سازگار با محیط‌ زیست و طبیعت می باشد .