مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آیفون های بعدی اپل علت بوجود آمدن ابر کارخانه ی تولید نمایشگر OLED سامسونگ

e21b629f28423214ce7a8179d34d2dd5 XL

زمانی که اسم سامسونگ و اپل را کنار هم عنوان میکنیم، اولین چیزی که در ذهن تداعی میشود جنگ و دعوای بین دو ابر کمپانی دنیای فناوری است اما واقعیت کمی با این ذهنیت متفاوت است. هر دو کمپانی با اینکه رقابت بسیار شدیدی در دنیای فناوری با یکدیگر دارند اما با این حال همکاری های زیادی با یکدیگر داشته اند و در تولید محصولات یکدیگر اثر گذار بوده اند. این رابطه معمولا طوری بوده است که سامسونگ از تامین کنندگان قطعات محصولات اپل به خصوص آیفون ها بوده است. با توجه به مسیری که گوشی های هوشمند در حال طی کردن هستند و استراتژی که برای آیفون های نسل های بعد اپل پیش بینی میشود، همکاری بین سامسونگ و اپل از همیشه بیشتر خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که منابع داخل صنعت منتشر کرده اند، سامسونگ احتمالا قصد دارد کارخانه ی دیگری را برای تولید صفحه نمایش های OLED احداث کند که باعث میشود غول کره ای همچنان به عنوان بزرگترین تولید کننده ی پنل های OLED در جهان باقی بماند. این کارخانه طی دو مرحله در کره ی جنوبی احداث خواهد شد. اولین مرحله ی ساخت این ابر کارخانه بین 6 ماه تا 1 سال به طول خواهد انجامید و پنل های OLED تولید شده در این کارخانه از سال 2019 وارد بازار خواهد شد. مرحله ی دوم نیز مربوط به توسعه ی کارخانه است که تا سال 2021 به پایان خواهد رسید. گفته میشود که میزان سرمایه گذاری سامسونگ در این کارخانه چیزی حدود 16.3 تریلیون وون خواهد بود.

نام کارخانه ی جدید سامسونگ A5 خواهد بود و 30 درصد تولید بیشتری نسبت به کارخانه ی موجود این کمپانی در چین که A3 نام دارد خواهد داشت. کارخانه ی A3 واقع شده در چین از سال 2015 به حداکثر میزان خود توسعه داده شده است تا بتواند به نیاز اپل برای نمایشگر های OLED پاسخ دهد اما به نظر میرسد ظرفیت این کارخانه برای سامسونگ و اپل کافی نبوده است و همین باعث شده تا سامسونگ به فکر احداث یک ابرکارخانه ی دیگر بیفتد. بر اساس شایعات، اپل با سامسونگ قراردادی امضا کرده است که در آن کوپرتینویی ها 180 میلیون پنل OLED را به سامسونگ سفارش داده اند تا در آیفون های سال 2018 از آنها استفاده شود.

منبع: سخت افزارمگ