مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قابلیت تصویر در تصویر اندروید O به نسخه توسعه دهندگان گوگل کروم آمد

Chrome Ad Blocker vs Mozilla Tracking Protection

یکی از جذاب ترین قابلیت های اندروید O (که ممکن است نام نهایی آن Oreo یا Oatmeal Cookie باشد) پشتیبانی آن از ویدیوهای تصویر در تصویر محسوب می شود. درست مثل آیپد، به لطف این قابلیت کاربران اندروید هم می توانند بدون نیاز به متوقف کردن کار خود در دیگر اپلیکیشن ها به تماشای ویدیو در پنجره های شناور بپردازند.

همین حالا که مشغول نوشتن این خبر هستیم، بسیاری از اپلیکیشن های شخص ثالث موجود از این قابلیت پشتیبانی به عمل می آورند که از جمله آن ها می توان به یوتوب و مدیا پلیر VLC اشاره کرد. اما حالا باید نام یک اپلیکیشن دیگر را هم به این جمع اضافه کنیم، و آن هم چیزی نیست جز مرورگر گوگل کروم معروف.

همانطور که در اسکرین شات بالا ملاحظه می کنید، از این پس می توانید هنگام مرور وب با کروم ویدیوها را به شکل یک صفحه شناور از وبسایت ها جدا کرده و در هر جایی از صفحه اندروید که خواستید قرار بدهید.

برای دسترسی به این قابلیت کافیست که در مرورگر و هنگام پخش ویدیو روی دکمه اپلیکیشن های اخیر موبایل تان دو بار ضربه بزنید. با این کار کروم مینیمایز می شود اما پخش ویدیو در قالب یک پنجره شناور ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر فقط نسخه توسعه دهندگان گوگل کروم از این قابلیت پشتیبانی می کند، اما شک نداریم که چنین قابلیت مهمی را خیلی زود در نسخه اصلی مرورگر نیز خواهیم دید.

منبع: دیجیاتو