مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل اپلیکیشن های پشتیبانی شده توسط سیری را افزایش می دهد

43aec215 86df 4820 b1c7 4e7d7be118c8

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ویژگی‌های سیری برای استفاده در اپلیکیشن‌های غیراپلی است.

البته نباید انتظار داشت تا اپل به یکباره پشتیبانی سیری از تعداد گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها را انجام دهد؛ چراکه عادت اپل تمرکز روی گروه کوچکی از ویژگی‌ها و بهبود هر چه بیشتر این ویژگی‌ها است. در حال حاضر اپل در سیری از ۶ گروه اپلیکیشن‌های کرایه‌ی تاکسی و اشتراک‌گذاری خودرو، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و برقراری مکالمات صوتی، اپلیکیشن‌های پرداخت، تناسب اندام و اپلیکیشن‌های مرتبط با سیستم سرگرمی خودرو پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل شاهد افزایش دسته‌های بیشتری از اپلیکیشن‌ها باشیم.

از جمله‌ی پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد کنفرانس توسعه دهندگان اپل باید به احتمال بالای رونمایی از بلندگوی هوشمند مبتنی بر سیری توسط اپل اشاره کرد. اکوی آمازون به عنوان اولین بلندگوی هوشمند بازار که مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند الکسا است، موفق شده تا موفقیت بسیار زیادی را در زمینه ی فروش کسب کند.

با وجود اینکه گمانه‌ها حکایت از افزایش حوزه‌هایی دارند که سیری از آن‌ها پشتیبانی خواهد کرد؛ اما باز هم الکسای آمازون با پشتیبانی از ۱۲٫۰۰۰ اپلیکیشن، بسیار جلوتر از رقبا حرکت می‌کند. اما چرا در زمینه‌ی پشتیبانی از حوزه‌های مختلف که به معنی افزایش اپلیکیشن‌ها با قابلیت ارتباط با سیری است، محتاطانه عمل می‌کند؟ کاپرتینویی‌ها معتقدند تا زمانی که تجربه‌ی استفاده از دستورات صوتی نزدیک به دیالوگ دو انسان نباشد، کاربران کمتر دل به این نوع تکنولوژی‌ها می‌بندند.

برخلاف اپل، آمازون محدودیت خاصی را روی الکسا و استفاده از آن توسط اپلیکیشن‌های توسعه یافته اعمال نکرده است. کمپانی‌ها در پی آن هستند تا با استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند راه‌های جدیدتری را برای درگیر کردن کاربران پیدا کرده و در نتیجه بتوانند محصولات و سرویس‌های بیشتری را برای افزایش درآمدزایی به فروش برسانند.

سیاست هر یک از دو کمپانی آمازون و اپل در قبال دستیار صوتی هوشمندشان و ایجاد امکان استفاده از قابلیت‌های آن مزایا و معایبی دارد. برای مثال تمرکز بیشتر اپل روی بهبود سیری برای استفاده در حوزه‌های مختلف سیری را در مقابل الکسا بسیار قدرتمندتر کرده است، چراکه الکسا تنها قادر است مدل‌های محدودی از دستورات صوتی را برای اجرای یک اپلیکیشن خاص درک کند، حال آنکه این موضوع در خصوص سیری اینگونه نیست.

باید دید که اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش چه اپلیکیشن‌هایی را توسط سیری پشتیبانی کرده و امکان دسترسی به API سیری را برای آن‌ها امکان پذیر خواهد کرد.

 منبع: زومیت