مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اتحادیه اروپا با محتویات تنفرجویانه در فضای مجازی مقابله می کند

36939627 ml 640x0 w600

به نظر می رسد که اروپا در صدد مقابله با محتویات تنفرجویانه در فضای مجازی برآمده است. کارداران اتحادیه اروپا اخیراً لایحه ای به ثبت رسانده اند که کمپانی های فعال در زمینه شبکه اجتماعی را مجبور به مقابله به محتویات تنفرجویانه در پلتفرم هایشان می کند. فیسبوک، توییتر و یوتوب طی ماه های اخیر و خارج از قاره اروپا به مقابله با اخبار کذب و پست های دردسرساز پرداخته اند و حالا اتحادیه اروپا امیدوار است با همین مشکل در خاک خود نیز مقابله نماید.

اگر این لایحه با موفقیت تصویب شود، نخستین باری خواهد بود که اتحادیه اروپا با چنین جدیتی به مقابله محتویاتی از این دست می پردازد؛ هرچند که سازمان مورد اشاره پیشتر از برنامه هایش برای حذف چنین محتویاتی خبر داده بود.

در ماه دسامبر سال گذشته، اتحادیه اروپا از چگونگی برخورد کمپانی های آمریکایی با نظرات و ویدیوهای بیگانه هراسانه اظهار نارضایتی کرد و اشاره نمود که در صورت لزوم، از راه های قانونی وارد عمل می شود.

اگرچه قوانین تازه هنوز نیازمند دریافت تاییدیه پارلمان اروپا هستند تا به صورت رسمی اعمال شوند، به نظر نمی رسد که این لایحه با مقاومت چندانی مواجه گردد. در گزارش ها آمده که اتحادیه اروپا امیدوار است تا شبکه های اجتماعی، ویدیویی هایی که شامل «سخنان تنفرجویانه، تحریک به تنفرجویی یا محتویاتی برای توجیه تروریسم» می شوند را بلاک کنند. با این همه، ویدیوهای در حال استریم مشمول این قانون نبوده و لایحه مورد نظر تنها به ویدیوهای جمع آوری شده در پلتفرم ها اشاره دارد.

منبع: دیجیاتو