مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کروم احتمالا به قابلیت پیست بدون نیاز به کپی مجهز خواهد شد

d49b02ba 3461 4e89 a402 2e6760602616

کپی و پیست کردن یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌ها در دنیای امروزی است اما گوگل در تلاش است تا زحمت کپی و پیست کردن را برای کاربران خود تا 50 درصد کاهش دهد. این شرکت در حال تست قابلیتی به نام Copyless Paste در اندروید است که به کاربران امکان می‌دهد متن مورد نظر خود را بدون اینکه نیاز به کپی کردن باشد، در مکان مورد نظر پیست کنند.

اما اگر کاربر متن مورد نظر خود را کپی نکند، دستگاه هوشمند مورد استفاده او از کجا می‌فهمد که باید چه چیزی را پیست کند؟ به نظر می‌رسد که گوشی برای تشخیص این موضوع، به صورت هوشمند از مهارت‌های خود استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که کاربر قصد کپی کردن چه چیزی را دارد، حتی در اپلیکیشن‌های مختلف.

مطابق با توضیحاتی که در بیلد Android Canary کروم ارایه شده است، اگر به وب سایت یک رستوران بروید و سپس اپلکیشن نقشه گوشی خود را باز کنید، کیبورد احتمالا نام آن رستوران را برای جستجو به شما پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب این قابلیت تا حد زیادی مبتنی بر زمینه متنی مورد نظر کاربر عمل می‌کند.

گوگل از ماه فوریه مشغول کار روی این قابلیت است و احتمالا در نسخه 60 کروم برای اندروید قابلیت پیست بدون نیاز به کپی را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد، این بروزرسانی احتمالا طی چند ماه آینده آماده خواهد شد.

البته این قابلیت محدودیت‌هایی نیز دارد برای مثال به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت استفاده کاربر از حالت Incognito Mode برای اندروید، اجرا نشود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی گوشی های اندرویدی پایین رده نتوانند از این قابلیت استفاده کنند. احتمال می‌رود که Copyless Paste به صورت گسترده همراه با عرضه رسمی بروزرسانی Android O در اختیار کاربران قرار گیرد.

منبع: تک شات