مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بازی مس افکت: اندرومدا در کمتر از 2 هفته کرک شد

this week in gaming 18 to 24 mass effect 3234234

در گذشته بازی‌های بزرگی که برای پلتفرم پی‌سی منتشر می‌شدند به لطف قفل امنیتی دنوو تا حدودی از کرک شدن مصون بودند اما اکنون که این قفل چپ و راست و روی بازی‌های مختلف کرک می‌شود، بازی‌ها باید راه دیگری پیدا کنند.

بازی مس افکت: اندرومدا نیز به لیست عناوینی اضافه شد که کرک کردن آن در مدت زمان بسیار کوتاهی صورت گرفته است. نسخه پی‌سی بازی مس افکت: اندرومدا از قفل امنیتی دنوو استفاده می‌کند تا از کرک شدن آن جلوگیری شود. علی‌رغم وجود چنین قفلی، این بازی جزو عناوینی قرار می‌گیرد که در کمترین زمان ممکن پس از انتشار کرک شده است.

روزی روزگاری قفل دنوو غیرقابل کرک توصیف می‌شد هر چند سازنده این قفل هیچ‌وقت چنین ادعایی نداشت، به همین دلیل بسیاری از بازی‌های درجه 1 و سطح بالا از همین قفل با خیال راحت استفاده می‌کردند. این شیوه تا روز کرک شدن بازی رزیدنت اویل 7 ادامه داشت و یکی از امن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از کرک شدن به حساب می‌آمد.

بازی رزیدنت اویل 7 در کم‌تر از یک هفته کرک شد و همان گروهی که مسئول کرک شدن رزیدنت اویل 7 بود، اکنون بازی مس افکت: اندرومدا را نیز در کمتر از دو هفته به لیست بازی‌های کرک شده اضافه کرده است.

قفل امنیتی دنوو گاها بر روی برخی از بازی‌ها مانند عنوان نیر اتوماتا جواب می‌دهد اما دیگر صلابت گذشته خود را از دست داده است و اگر شرکت سازنده آن می‌خواهد مشتریان خود را از دست ندهد باید به فکر اقدامات اساسی باشد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: فارنت