مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کارت‌های گرافیک سری AMD Radeon RX 500 تاخیر خورد

600bcb8e730b659

همانطور که می دانید گفته ی شود پردازنده های گرافیکی سری AMD RX 500 صرفاً ریبرند سری موفق RX 400 است. گزارش های پیشین زمان رونمایی از سری RX 500 را روز 11 آوریل (22 فروردین) دست نشان کرده بودند اما حالا طبق گزارش های جدید با یک هفته تعویق به 18 آوریل (29 فروردین) موکول شده. ظاهراً این تاخیر در پاسخ به نیاز توسعه دهندگان جهت بهینه سازی درایورها اتخاذ شده است.

گفته می شود سری جدید RX 500 مستقیماً ریبرند سری فعلی RX 400 خواهد بود و خبری از تغییرات بزرگ نیست، برای مثال RX 580 ریبرند RX 480 است. در چنین شرایطی نیاز به زمان بیشتر برای بهینه سازی درایورها قدری بی معنی به نظر می رسد اما می تواند به تراشه جدید Polaris 12 مربوط شود.

احتمالاً به یاد دارید AMD در سری جدید RX 500 فرکانس ها رانسبت به سری RX 400  افزایش می دهد. همچنین گفته می شود در پی بکارگیری فناوری ساخت بهینه تر شاهد بهبود نسبت کارایی به مصرف انرژی خواهیم بود. با این حال با توجه به سابقه AMD در زمینه ریبرند محصولات، انتظار بهبود چشمگیر نمی رود.

AMD امیدوار است ریزمعماری Polaris بتواند تا زمان از راه رسیدن کارت های رده بالا مبتنی بر ریزمعماری جدید Vega بتواند بخش میانی بازار را برای این کمپانی حفظ کند. در همین حال AMD تلاش می کند با ریزمعماری Vega به بازار محصولات رده بالا بازگردد.

منبع: شهرسخت افزار