مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل نسخه آزمایشی ششم iOS 10.3 را برای عموم منتشر کرد

ios 10

اگر از کاربران اپلی باشید بدون شک در جریان هستید که این شرکت به‌روزرسانی‌های جدید iOS را در نسخه‌های پیش نمایش مختلفی پیش از عرضه رسمی در اختیار توسعه‌دهندگان و عموم علاقمندان قرار می‌دهد.iOS 10.3 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر همین اساس ساعاتی پیش نیز ششمین پیش نمایش آن منتشر شد.

نسخه آزمایشی ششم iOS 10.3، با محوریت سازگاری با ایرپادهای اپل توسعه یافت به طوری که اکنون کاربران به راحتی می‌توانند مکان ایرپادهای خود را در قسمت Find My AirPods مشاهده کنند. امکان پاسخگویی مستقیم توسعه دهندگان به کاربران در اپ استور و ویژگی App Compatibility که به قسمت تنظیمات اضافه شده و با بررسی اپلیکیشن‌های نصب شده به کاربر اطلاع می‌دهد که کدام‌ یک با نسخه‌های بعدی iOS سازگار هستند از دیگر ویژگی‌های نسخه آزمایشی جدید iOS 10.3 می‌باشد.

البته این نسخه که برای آیفون، آی‌پد و آی‌پاد نسل ششم قابل دریافت است، شامل بهینه سازی‌های نرم افزاری بسیاری است که راندمان پردازنده محصولات ساکنین کوپرتینو را ارتقا می‌دهد. همچنین سرویس iMessage اکنون از قابلیت تاچ 3 بعدی پشتیبانی می‌کند و دستگاه استفاده کننده از خدمات Verizon اکنون به طور خودکار می‌تواند میزان کیفیت استفاده از شبکه مخابراتی و وای فای ورایزن را در هنگام اتصال به آی‌کلود به منظور آپلود فایل‌های مدیا تشخیص داده و بهترین را انتخاب کند.

لازم به ذکر است که تیم کوک از آی او اس 10 به عنوان بزرگ‌ترین انتشار این سیستم عامل تاکنون یاد کرده است. بسیاری از قابلیت‌های این سیستم عامل تقویت شده‌اند. این تغییرات شامل سیری قوی‌تر و هوشمندی بیشتر این سیستم عامل است. اولین نسخه iOS 10، سپتامبر سال گذشته توسط وی معرفی شده است و قرار است به مرور زمان قابلیت‌های بیشتری نیز به آن افزوده شود.

در سوی دیگر اپل در این نسخه از الگوریتم‌های جدیدی برای توسعه APFS استفاده کرده که علاوه بر افزایش فضای قابل دسترس کاربران، باعث ارتقا سطح رمزگذاری اطلاعات آن‌ها نیز خواهد شد. نسخه آزمایشی ششم iOS 10.3 همچنین باعث افزایش سازگاری اپلیکیشن‌های راه‌یابی و یا اجرا مالتی مدیا با سیستم درون خودرویی CarPlay شده است.

درنهایت این نسخه به دستیار هوشمند سیری قابلیت دنبال کردن و اعلام نتایج مسابقات کریکت در هند و مسابقاتی که در این کشور برگزار می‌شود را می‌دهد. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که اپل چند نسخه آزمایشی دیگر از iOS 10.3 را پیش از نسخه پایدار عرضه خواهد کرد، با این حال به نظر می‌رسد که امکانات تعبیه شده در پیش‌نمایش‌ها همگی بر اساس بازخورد کاربران تعبیه می‌شوند.

توسعه دهندگان پلتفرم iOS از هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به تنظیمات دستگاه و قسمت General > Software Update و یا سر زدن به قسمت Developer Center وب‌سایت اپل، این نسخه تازه را دریافت و نصب نمایند.

منبع: فارنت