مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

کوالکام کیت توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را معرفی کرد

qualcomm vr

همان‌طور که می‌دانید اسنپ‌دراگون 835 قرار است در دل اکثر گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی سال 2017 قرار بگیرد. کوالکام اعتقاد دارد این چیپست می‌توان پلتفرمی ایده‌آل برای واقعیت مجازی با بهترین بهره‌وری باشد.

کوالکام به تازگی کیت توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی را برای چیپست خود معرفی کرد که شامل یک صفحه‌نمایش AMOLED با وضوح 2560 ذر 1440 پیکسل تقسیم شده بین دو چشم است و 6 درجه آزادی را برای دنبال کردن حرکت کاربر توسط دو دوربین مونوکروم با لنزهای fish-eye، دو دوربین VGA برای تشخیص عمق و چندین سنسور دیگر به همراه خواهد داشت. این هدست همچنین به 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، وای‌فای، بلوتوث، اتصال USB-C و کدک صوتی Aqstic کوالکام مجهز بوده و یک ترک‌پد در سمت راست خود برای کنترل رابط کاربری دارد. کوالکام همچنین فناوری شرکت Leap Motion را نیز برای بررسی دقیق حرکات سر کاربر به این محصول آورده است. توجه کنید این هدست قرار نیست به بازار عرضه شود و تنها یک کیت برای توسعه‌دهندگان به منظور آزمایش اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت مجازی بر بستر چیپست اسنپ‌دراگون 835 محسوب می‌شود.

به گفته کوالکام این هدست تأخیر ناچیز 15 ثانیه‌ای را در حرکت تا فوتون به همراه داشته و به این ترتیب می‌توانید از دستتان به‌جای کنترلر در واقعیت مجازی استفاده کنید. گفته می‌شود کوالکام این هدست و فناوری را هفته آینده در کنگره جهانی موبایل بارسلون و همچنین کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی سن‌فرانسیسکو به نمایش خواهد گذاشت.

همان‌طور که گفتیم این دستگاه یک رفرنس و مرجع برای سازندگان هدست‌های واقعیت مجازی خواهد بود و کوالکام قول داده از شرکت‌های نوپا نیز در این زمینه حمایت کند.

منبع: فارنت