مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

لپ‌تاپ های ZenBook Pro جدید با کارت گرافیک‌ قدرتمند و نمایشگر‌ بدون حاشیه عرضه می‌شوند

ZenBook Pro 2

ایسوس این روزها به دنبال آن است که لپ‌تاپ های بالارده‌ای را تولید کند که قدرت رقابت با محصولات XPS کمپانی Dell را داشته باشند. این کمپانی همچنین قصد دارد به جای انتخاب یک زبان طراحی 2 در 1 برای این محصولات، قطعات سخت افزاری بالارده و حرفه‌ای همچون کارت‌ گرافیک‌های NVIDIA GTX را در آن‌ها بگنجاند تا در کنار ضخامت و وزن مناسب، قدرت پردازش بالا را هم در اختیار کاربران خود قرار دهد.

اگر اطلاعاتی که به تازگی به بیرون درز کرده است درست باشد نسل جدید از لپ‌تاپ های پرطرفدار ZenBook Pro قرار است در آینده دارای صفحات نمایش تقریباً بدون حاشیه باشند. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهند که این لپ‌تاپ های جدید به نمایشگر‌های 15.6 اینچی با وضوح 4K مجهز هستند و کاربران می‌توانند در صورت نیاز پیکربندی‌های دارای صفحه نمایش با وضوح 1920 در 1080 پیکسل را هم در اختیار داشته باشند.

بدنه نسل بعدی از لپ‌تاپ های ZenBook Pro قرار است به صورت کامل از آلومینیوم تولید شود تا این بار با بهترین کیفیت ساخت بدنه در این محصولات روبرو باشیم. بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده از این لپ‌تاپ ها مربوط به بخش پردازنده است که نشان می‌دهد ایسوس تصمیم دارد برخلاف انتظارات از پردازنده‌های دو هسته‌ای استفاده کند.

گفته می‌شود که این پردازنده قرار است از بین سری محصولات U کمپانی اینتل انتخاب شود. اگر می‌توانستیم در نسل جدید از لپ‌تاپ های ZenBook Pro شاهد حضور پردازنده‌های چهار هسته‌ای باشیم آن‌گاه امکان مقایسه سرعت عملکرد آن‌ها با مک بوک‌ پروهای 15 اینچی کمپانی اپل نیز ممکن می‌شد. مک بوک‌ پروهای عرضه شده در سال 2016 دارای پردازنده‌های چهار هسته‌ای با سرعت پایه 2.60 گیگاهرتز هستند.

تنها تصویر منتشر شده از نسل جدید از لپ‌تاپ های ZenBook Pro نشان می‌دهد که ترک پد این محصولات از بسیاری از محصولات جدید موجود در بازار بزرگتر است. اما همچنان این ترک پد در قیاس با فضای عظیم موجود در لپ‌تاپ های مک بوک پرو 2016 کوچک به نظر می‌رسد.

در بخش دیگری از این گزارش به فضای ذخیره‌سازی اطلاعات PCIe SSD با ظرفیت 512 گیگابایت اشاره شده است اما هنوز مشخص نیست که این ظرفیت تا چه حد قابل ارتقا است. ایسوس همچنین ممکن است کارت گرافیک‌های سری GTX 10 را در این لپ‌تاپ ها بگنجاند چرا که گفته می‌شود این محصولات دارای کارت گرافیک‌هایی قدرتمند هستند. انتظار می‌رود نسل جدید از لپ‌تاپ های ZenBook Pro در نمایشگاه MWC که در هفته آینده برگزار می‌شود معرفی شوند.

منبع: شهرسخت افزار