مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

نسخه قدیمی اسکایپ ماه آینده بازنشسته خواهد شد!

skype

مایکروسافت سال گذشته اواخر سال گذشته رسماً اعلام کرد که مشغول کار بر روی نسخه جدیدی از شیوه ارتباطی در پیام رسان اسکایپ بر روی یک پروتکل امن‌تر مبتنی بر ابر است که احتمالاً برای برخی کاربرانی که از نسخه قدیمی‌تر آن استفاده می‌کنند مشکلاتی را به همراه خواهد شد. در همین ارتباط روز گذشته تیم اسکایپ در وبلاگ خود رسماً اعلام کردند که نسخه قدیمی‌تر این برنامه ماه آینده بازنشسته خواهد شد.

یکی از معضلات شرکت‌های نرم افزاری، ادامه پشتیبانی از پلتفرم‌های منقرض شده و یا در حال خاموش شدن است. مایکروسافت نیز به نظر می‌رسد به مرور زمان خواهان فراموش کردن پلتفرم ویندوزفون است، زیرا قریب به اتفاق سرویس‌های خود را برای این نسخه در حال از دسترس خارج کردن است.

تیم اسکایپ روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که از تاریخ یکم ماه مارس 2017 (تقریباً یک ماه دیگر) به پشتیبانی از نسخه قدیمی‌تر این پیام رسان که از پروتکل‌های تاریخ مصرف گذشته برای ارتباط استفاده می‌کند پایان خواهان داد.

البته در ادامه این بیانیه آمده است که این تغییرات مشکلی برای کاربران پلتفرم‌های ویندوز 10، اندروید، MacOS و iOS که از نسخه جدید یا همان مدرن اسکایپ استفاده می‌کنند، ایجاد نخواهد کرد. باکمی تأمل بر روی بیانیه می‌توان دریافت که تیم اسکایپ مستقیم یا غیر مستقیم پشتیبانی از این برنامه را صرفاً ویندوزفون و ویندوز RT محدود خواهد کرد، زیرا سایر پلتفرم‌ها با نسخه مدرن اسکایپ سازگاری دارند.

مایکروسافت چند وقتی است که بر روی پروژه مدرنیزه کردن اسکایپ با نام Skype Mingo برای پلتفرم‌های مختلف کار می‌کند و در سوی دیگر قصد دارد این پیام رسان را به برنامه پیش‌فرض ارسال پیامک و برقراری تماس در گجت‌های ویندوزی (ویندوز 10) تبدیل کند و تغییرات مذکور نیز در همین راستا صورت گرفته است. اگر شما نیز از یکی از نسخه‌های قدیمی‌تر اسکایپ استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود آن را با مراجعه به این صفحه به آخرین نسخه ارتقا دهید.

منبع: فارنت