مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

دوربین دیجیتال بدون نمایشگری که برای ویرایش عکس‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

2aac6138 83a8 4f7c 9ae8 c39aa5714971

ممکن است اینطور به نظر برسد که رواج عکاسی با گوشی‌های هوشمند موجب متحول شدن دوربین‌های دیجیتال شده است. اما در واقعیت این طور نیست، بدون شک دوربین‌های دیجیتال هوشمند‌تر از گذشته شده‌اند و فناوری بدون آینه موجب کوچکتر و سبکتر شده آنها شده است. اما مشخصات کلی این دوربین‌ها یعنی ثبت هر تعداد عکس دلخواه روی یک کارت حافظه و دسترسی به تصاویر ثبت شده در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها هم چنان به شکل ثابت باقی مانده است. به این ترتیب ازایده‌های جدید برای دوربین‌های دیجیتال به خوبی استقبال می‌شودحتی اگر این دیده دوربین را عجیب و غریب کند.

با Relonch آشنا شوید، یک شرکت نوپا که قصد دارد نحوه استفاده از دوربین‌های دیجیتال را تغییر دهد. راهکار این شرکت نیز یک الگوی حق اشتراکی است که کاربران باید برای استفاده از سرویس‌های ابری و یک دوربین ماهیانه مبلغ 99 دلار پرداخت کنند. دوربین جدید Relonch با چرم پوشش داده شده است.منظره یاب، دکمه شاتر، دکمه پاور و لنزها تنها بخش هایی‌اند که فاقد این پوشش چرمی هستند. امکان تغییر تنظیمات وجود ندارد و کاربران حتی نمی توانند تصاویر که گرفته‌اند را روی گوشی ببینند.

پس از اینکه کاربر از سوژه های مورد نظر خود عکاسی کرد، دوربین تصاویر گرفته شده را از طریق اتصال به سرویس ابری Relonch ارسال می‌کند تا فناوری هوش مصنوعی بهترین عکسها را انتخاب کرده و آنها را برای کاربر ویرایش کند. فردای آن روز کاربر می‌تواند تصاویر نهایی و ادیت شده را مشاهده کند.

1099a490-ead4-4259-a3d3-80bd96923fba

ممکن است این ایده برای عکاسان نسبتا حرفه‌ای مسخره به نظر برسد اما آن دسته از کاربرانی که به دنبال دوربین هستند که عملکردی بهتر از گوشی هوشمندشان را دارد احتمالا جذب آن خواهند شد.این شیوه عکاسی هم چنین می‌تواند یادوار دوربین‌های عکاسی قدیمی باشد که افراد مجبور بودند برای مشاهده عکس‌های خود اغلب بیش از یک روز منتظر بمانند.

آنچه این ایده جدید را جالب‌تر می کند استفاده از فناوری هوش مصنوعی است که از مدتی پیش در گوشه و کنار جهان توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال آیفون 7 پلاس اپل از هوش مصنوعی استفاده می کند، یا دست کم اپل این چنین ادعا می کند. آیفون 7 پلاس از فناوری یادگیری ماشینی برای ارتفای پردازنده سیگنال تصویر استفاده می‌کند تا در تصاویر پرتره، پس زمینه را محو کند. گوگل نیز با معرفی پیکسل های جدید خود محاسبات را به دنیای عکاسی اضافه کرده است. بدون شک طی سال های آتی شاهد استفاده گسترده تر از هوش مصنوعی در صنعت عکاسی خواهیم بود. به این ترتیب Relonch شرکتی است که از سایر رقبای خود جلوتر است. این شرکت قصد دارد اولین نمونه از دوربین عجیب و جدید خود را در سال 2018 میلادی به بازار عرضه کند.

منبع: تک شات