مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سونی دوربین کامپکت RX100 را با فوکوس سریع‌تر معرفی کرد

ac3cf2fb a5de 4e5b ab57 fb18304ffc5e

نسخه‌ی جدیدی از RX100، دوربین کامپکتِ رده‌بالای سونی با فوکوس سریع‌تر و عملکرد بهتر در عکاسی معرفی شد.

از نظر ظاهری RX100 جدید با نسخه‌ی قبلی تفاوت زیادی نمی‌کند و همچنان بسیار سبک و باریک است تا کاربر بتواند همیشه آن را همراه خود داشته باشد. منظره‌یاب (Viewfinder) این دوربین از بدنه بیرون می‌آید و هر زمان که دوربین را خاموش می‌کنید در دل دوربین باز می‌گردد. دکمه‌های تنظیمات نیز تغییری نسبت به نسل قبل نکرده‌اند.

اما بازده و عملکرد دوربین دستخوش تغییرات مثبتی شده است. سیستم فوکوس جدید باعث می‌شود تا سریع‌تر بر روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کنید. برای رسیدن به فوکوس سریع‌تر سونی از سنسور تشخیص فاز که در دوربین‌های DSLR مورد استفاده قرار می‌گیرد در RX100 نیز استفاده کرده است. این دوربین ۳۱۵ نقطه‌ی تشخیص فاز دارد که ۶۵ درصد از کل سنسور را پوشش می‌دهند. علاوه بر این، در دوربین RX100 Mark V شما می‌تواند تا ۲۴ فریم در ثانیه عکاسی کنید و همچنین اگر دست خود را روی دکمه‌ی شاتر نگاه دارید قادر خواهید بود تا ۱۵۰ عکس پشت سر هم بگیرید. این اعداد و ارقام حتی در دوربین‌های پرچمدار DSLR نیز وجود ندارند. سونی برای افزایش سرعت عکاسی پشت سرهم از پردازنده بسیار سریع‌تری نسبت به نسل قبل بهره برده است.

دوربین RX100 Mark V می‌تواند در فرمت های JPEG یا RAW تصاویر را ذخیره کند. اما عکاسی با نرخ ۲۴ فریم در ثانیه تنها در فرمت JPEG امکان پذیر است.

دوربین کامپکتِ جدیدِ سونی قادر است در رزولوشن 4K فیلم‌بردرای کند و حتی در این حالت نیز فوکوس خودکار و قابلیت فوکوس دنبال شونده کار می‌کند. ویدیوهای 4K نیز با نرخ ۱۰۰ مگابیت در ثانیه بر روی حافظه ذخیره می‌شوند.

دوربین‌های کامپکت عموما قیمت پایین‌تری در مقایسه با قیمت ۱۰۰۰ دلاری RX100 Mark V دارند اما امکاناتی که سونی در دوربین جدید خود گنجانده ارزش خرید آن را برای افرادی که به دنبال یک دوربین تو جیبی با عملکرد بسیار خوب را دارند، توجیه‌پذیر است.

منبع: زومیت