مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

گوگل اسکن محتوای ایمیل کاربران برای شخصی سازی تبلیغات را کنار می گذارد

google ad personalization hero w600

جیمیل با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، محبوب ترین سرویس ایمیل در دنیا محسوب می شود. پلتفرم مذکور به همین خاطر یکی از مهمترین بخش های کمپانی گوگل بوده و این شرکت نیز توجه ویژه ای به خدمات ارائه شده و تجربه کاربری جیمیل دارد.

اما یکی از مهمترین مسائل سرویس ایمیل گوگل در چند سال اخیر، تبلیغات هدفمند کمپانی بوده که با اسکن محتوای ایمیل کاربر و اطلاع از علاقه مندی های وی، تبلیغات مربوطه را در محیط جیمیل به نمایش می گذارد.

ویژگی مورد بحث حساسیت بسیاری از کاربران را برانگیخته و حتی رقبایی مانند مایکروسافت نیز به آن واکنش نشان داده و کمپین هایی را علیه گوگل به راه انداخته اند. همچنین اسکن ایمیل افراد باعث شده عده ای از فعالین حوزه با نگرانی بابت نقض حریم خصوصی کاربران، از شرکت ساکن مانتین ویو شکایت کنند.

حالا گوگل اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، فرآیند مورد بحث را از جیمیل حذف کند. «دیانه گرین» مدیر بخش خدمات ابری گوگل در این باره اظهار کرده دلیل اصلی تغییر اخیر، نگرانی کسب و کارهای مختلف بابت ویژگی اسکن ایمیل بوده و شرکت نیز قصد دارد در مورد موضوع شفاف سازی کند.

البته تغییرات مورد اشاره به معنی قطع دریافت تبلیغ در سرویس رایگان جیمیل نبوده، و فقط ایمیل ها از فهرست ابزار هدفمند کردن تبلیغات حذف خواهند شد. لازم به ذکر است که گوگل همچنان به استفاده از تاریخچه جست و جو، و لیست ویدئوهای یوتوب افراد برای شخصی سازی تبلیغات ادامه داده و ایمیل ها را نیز برای یافتن بدافزارها و اسپم ها اسکن خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو