مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

چگونه میتوان با استفاده از آیفون,عکس هارا چاپ کرد

گاهی اوقات کاربرها خواستار چاپ عکس‌های خود هستند تا بتواند ارتباط بیشتری با خاطرات خود برقرار کنند. چاپ مستقیم تصاویر از طریق آیفون در صورت وجود یا عدم وجود پرینتر شخصی، پیچیده‌تر از دوربین‌های ویژه‌ی عکاسی است.

عکس‌های دیجیتالی ثبت شده به وسیله‌ی ابزارهای هوشمند الکترونیکی دارای اندازه‌ی بسیار بزرگی هستند. برخی از کاربرها مایل به چاپ عکس‌های شخصی در اندازه‌های کوچک هستند. چاپ تصاویر ثبت شده در آیفون سخت‌تر از دوربین‌های مخصوص عکاسی است. از این رو این راهنما می‌تواند شما را در این امر یاری کند.

کاربرها می‌توانند سه انتخاب داشته باشند:

  • ۱- چاپ عکس‌ها در خانه با استفاده از چاپگر شخصی
  • ۲- استفاده از سرویس‌های ارائه دهنده‌ی خدمات چاپ عکس آنلاین و دریافت حضوری آن
  • ۳- سفارش آنلاین چاپ عکس به لابراتوار و دریافت پستی آن

در همه‌ی موارد ذکر شده تنها نیازمند یک آیفون بوده و هیچ نیازی به رایانه نیست.

چاپ تصاویر در چاپگر شخصی

iphone_Photo_Print_1.jpg1

چاپ تصاویر با چاپگر شخصی نسبتا آسان است، اما احتمالا بهترین گزینه نخواهد بود مگر این که چاپ تعداد زیادی از عکس‌ها را به صورت منظم و پشت سرهم برنامه‌ریزی کرده باشید. برای چاپ عکس‌ها نمی‌توانید از چاپگرهای قدیمی و کاغذهای معمولی استفاده کنید؛ زیرا تصاویر کیفیت بسیار پایینی خواهند داشت. برای این منظور، بایستی از چاپگر ویژه‌ی عکاسی و کاغذ مخصوص آن استفاده کنید. اگر چاپگر مورد نظر، جوهرافشان باشد، برای تهیه جوهر آن در رنگ‌های مختلف باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنید.

اما اگر مایل به انجام چنین کاری هستید و قصد خرید چاپگر ویژه‌ی عکاسی را دارید، اطمینان حاصل کنید که چاپگر مورد نظر از قابلیت اِیرپرینت (AirPrint) اپل پشتیبانی می‌کند. آیفون‌ها و رایانه‌های مک اپل بصورت داخلی از قابلیت ایرپرینت پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید به صورت بی‌سیم چاپ عکس خود را بدون انجام هیچ‌گونه تنظیمات اضافی عملی کنید. اگر یک چاپگر عکس قدیمی در اختیار دارید که از ایرپرینت پشتیبانی نمی‌کند، روش‌هایی برای اتصال چنین چاپگرهایی به رایانه‌ی مک یا ویندوزی وجود دارد که می‌توانید با جستجو در اینترنت، از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید اقدام به خرید چاپگرهای طراحی شده برای آیفون اپل بکنید اما به یاد داشته باشید که این‌ها صرفا حیله‌های بازاریابی بوده و هر چاپگری که از قابلیت ایرپرینت پشتیبانی کند، می‌تواند به عنوان چاپگر سازگار با آیفون عمل کند.

اگر چاپگری دارای کیفیت خوب و سازگار با قابلیت ایرپرینت در اختیار دارید، پس برای شروع چاپ کاملا آماده هستید. تنها باید نرم‌افزار Photos را بر روی آیفون اجرا کرده، تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه‌ی Share واقع در گوشه‌ی پایین سمت چپ صفحه را لمس کنید. سپس Print را لمس کنید. حالا باید قادر به چاپ عکس مورد نظر باشید. آیفون کاربر به صورت خودکار چاپگرها را شناسایی کرده و لیست نزدیک‌ترین چاپگرهای دارای قابلیت ایرپرینت فعال را نمایش می‌دهد.

واگذاری چاپ عکس‌ها به لابراتوار عکاسی و دریافت حضوری آن

iphone_Photo_Print_1.jpg2

شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزاری ویژه، تصاویرتان را به لابراتوار ارائه دهنده‌ی سرویس چاپ عکس آپلود کرده و شخصا برای تحویل آن اقدام کنید. این مورد دقیقا مشابه با مراجعه به لابراتوار محلی است اما با این تفاوت که می‌توانید تصاویر را سریع‌تر از موارد دیگر به چاپ برسانید.

نرم‌افزار Walgreens به شما اجازه می‌دهد که از طریق آیفون خود سفارش چاپ عکس بدهید و برای تحویل آن اقدام کنید. نرم‌افزار Target این سرویس را با مشارکت وبسایت شاترفلای انجام می‌دهد. همچنین لابراتوارهای دارای KODAK Kiosk شامل CVS و Target، این مورد را به واسطه‌ی نرم‌افزار KODAK Kiosk Connect هم پیشنهاد می‌دهند.

نرم‌افزار Kicksend هم این ویژگی‌ها را با گرد هم آوردن لیستی از فروشگاه‌های Walgreens، CVS و Target پیشنهاد می‌دهد؛ جایی که شما می‌توانید سفارش چاپ عکس خود را از طریق سرویس دهندگان مختلف از درون یک نرم‌افزار واحد انتخاب کنید. بهره‌مندی از این نرم‌افزار راهی آسان برای یافتن نزدیک‌ترین لابراتوار به شما است که می‌توانید عکس‌های خود را تحویل بگیرید.

سفارش آنلاین چاپ عکس و دریافت پستی آن

iphone_Photo_Print_1.jpg3

اما واقعا چرا باید دردسر مراجعه‌ی حضوری به لابراتوار را برای تحویل عکس به جان بخریم؟ اگر در چاپ عکس عجله ندارید می‌توانید به صورت آنلاین سفارش چاپ عکس بدهید و تصاویر چاپ شده را به صورت پستی دریافت کنید.

نرم‌افزار Kicksend علاوه‌بر خدمات یاد شده، کاربرها را برای دریافت پستی عکس‌های چاپ شده هم تشویق می‌کند. سرویس‌های پیشنهادی‌ دیگر شامل FreePrints است که در حقیقت رایگان نیست و فقط هزینه‌ی حمل و نقل را می‌گیرد؛SnapFish و PostalPix هم خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید سرویس‌های سفارش پستی چاپ عکس بسیاری را با یک جستجوی سریع در فروشگاه نرم‌افزاری اپل بیابید. در ایران نیز سرویس‌های مشابه‌ای وجود دارند که با کمی جستجو می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و عکس‌های مورد نظر خود را بصورت آنلاین چاپ کنید.

اگر در فکر خرید چاپگر عکس خود هستید، قبل از اقدام به خرید در مورد هزینه‌ی خرید پرینتر، کاغذ مخصوص چاپ عکس و جوهر آن که موارد مهمی برای انتخاب پرینتر هستند، خوب فکر کنید. احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که از موارد دوم و سوم یاد شده در مقاله بهره‌ند شوید. هشیار باشید که، کیفیت چاپ عکس می‌تواند به مرور زمان تقلیل یابد مگر این که پرینتر بسیار باکیفیتی که گران قیمت است، همراه با جوهر تازه در اختیار داشته باشید.