مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

معدنچی های فضانورد : معرفی بازی We Are Dwarves

madan

بسیاری از علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری و به خصوص هواداران سبک استراتژی یا عناوین کلان آنلاین، شرکت Blizzard را بیشتر با بازی های حاضر در سری Warcraft یا World of Warcraft می شناسند. با این حال این شرکت موفق و ثروتمند، کار خود را در ابتدای راه با سبکی کاملاً متفاوت در دنیای بازی های کامپیوتری آغاز کرد. در واقع اعضای شرکت Blizzard در ابتدا با نام silicon & Synapse به فعالیت می پرداختند و در قالب این عنوان (و پیش از مفتخر شدن به نام Blizzard) سه بازی کامپیوتری مختلف را روانه ی بازار کردند که بی شک مهم ترین آن ها بازی وایکینگ های گم شده یا The Lost Vikings بود. این بازی که بیش از دو دهه قبل برای پلتفرم هایی نظیر آمیگا ، سگا جنسیس و سوپر نینتندو عرضه شده بود، از سبک جالبی بهره می برد که می توان آن را تلفیقی از سبک پازل و پلتفرمر نامید. به این ترتیب که شما می بایست در طول این بازی با در دست گرفتن کنترل سه شخیت اصلی این اثر (که سه وایکینگ با توانایی های مختلف و متفاوت بودند) مراحل این بازی را پشت سر گذاشته و با گذر از موانع پیش رو و حل کردن معما های موجود در این مراحل، راه خود را به سوی مراحل بعدی این بازی هموار سازید. به عبارت ساده تر بازی وایکینگ های گم شده را می توان پیشکسوت و سردمدار یا به عبارتی پدر بزرگ عناوین مشابه امروزی نظیر سری Trine قلمداد کرد. حال اعضای استودیو Whale Rock Games قصد دارند با الهام از آن بازی خاطره انگیز ، بازی جدیدی به نام We Are Dwarves را با ساختار و سبکی کاملاً متفاوت روانه ی بازار نمایند.

madan.jpg2

بازی We Are Dwarves در بخش ماجرایی خود روایت گر داستان سه دورف است. موجوداتی که در ادبیات فارسی مشابه و معادل قابل توجهی برای آن ها وجود ندارند و از همین رو به غلط با نام اشتباه کوتوله شناخته می شوند. برخلاف دورف های سنتی که در معادن زیر زمینی زندگی می کنند و معدنچی های قهاری شناخته می شوند، دورف های حاضر در بازی We Are Dwarves موجوداتی فضایی به حساب می آیند و به حفاری سنگ های میان ستاره ای مشغولند. در واقع دنیایی که شخصیت های اصلی بازی We Are Dwarves در آن به سر می برند، جهانی است خیالی با ساختاری کاملاً متفاوت که در آن فاصله ی ما بین ستارگان و سیاره ها را به جای یک فضای خالی، دریایی از سنگ های به هم پیوسته تشکیل می دهد. سنگ هایی که سه دورف حاضر در داستان این اثر همراه با سایر اعضای خاندان های خود به حفاری نمودن آن ها مشغولند.

madan.jpg1

گیم پلی بازی We Are Dwarves تلفیقی است از المان های آشنای موجود در بازی های اکشن – نقش آفرینی ایزومتریک با ساختاری تاکتیکی که هسته ی اصلی آن بر توانایی های هر کدام از سه شخصیت اصلی این بازی استوار شده است. درست همانند بازی The Lost Vikings شما می توانید در هر لحظه از این بازی، کنترل هر کدام از سه شخصیت اصلی حاضر در آن را در دست گرفته و هر زمان که علاقمند بودید ما بین آن ها جا به جا شوید. در واقع هر زمان که شما کنترل یکی از شخصیت های اصلی حاضر در این بازی را بر عهده می گیرید، دو شخصیت دیگر حاضر در داستان به حاشیه رانده می شوند و بازی با همان شخصیتی ادامه می یابد که شما کنترل آن را در دست دارید. البته در صورت تمایل می توان کل بازی را تنها توسط یکی از این سه شخصیت به پایان رساند و هیچ اجباری برای انتخاب آن ها یا سوییچ کردن ما بینشان وجود ندارد. در این میان یکی از نکات قابل توجه موجود در گیم پلی بازی We Are Dwarves امکان متوقف کردن روند این بازی در میانه های نبرد و دادن دستورات ویژه به هر کدام از سه شخصیت اصلی انتخاب شده توسط شماست. امری که در بسیاری از عناوین نقش آفرینی نظیر نخستین و بهترین عنوان از سری Dragon Age یعنی بازی Origins نیز وجود داشت و جزو لازمه های عنوانی تاکتیکی محسوب می شود.

madan.jpg5

هر کدام از سه شخصیت اصلی حاضر در بازی We Are Dwarves به خاندان متفاوتی تعلق دارند و از توانایی های ویژه ای برخوردارند. به عنوان مثال شخیت Smash Fist (که به نوعی یاد آور شخصیت کله شق حاضر در دنیای ارباب حلقه های یعنی گیملی است) به خاندان مبارزان تعلق دارد و بنا بر همین مسئله از توانایی های ویژه ای در نبرد های رو در رو بهره می برد. سلاح اصلی Smash Fist در طول بازی We Are Dwarves تبر های دو گانه ای است که در دست دارد و به کمک آن ها از خجالت دشمنان خود در خواهد آمد. البته او علاوه بر این دو سلاح از قدرت های ویژه ی آتشینی نیز بهره می برد و در حین مبارزات خود توانایی تبدیل شدن به یک موجودی سنگی را دارد که در صورت استفاده از این ویژگی، به مدت محدودی در برابر صدمات وارد شده از سوی دشمان آسیب ناپذیر خواهد بود. سوای او ، سازندگان بازی We Are Dwarves برای جلب نظر علاقمندان مبارزه از راه دور، شخصیت Forcer را در این بازی گنجانده اند. سلاح اصلی او در طول این بازی اسلحه ای تفنگ مانند (چیزی شبیه به شات گان) است که به کمک آن می تواند دشمنان خود را از فاصله های دور مورد هدف قرار دهد. شخصیت Forcer به خاندان مهندسان متعلق است و از همین رو قابلیت های فراوانی برای مبارزه با دشمنان خود در اختیار دارد که شاید جذاب ترین آن ها امکان تله گذاری بر سر راه دشمنان باشد. سومین و آخرین شخصیت حاضر در این بازی نیز سایه یا Shadow نام دارد و همان گونه که از نامش پیداست توانایی های او بیشتر بر ویژگی های مخفی کاری تمرکز یافته اند. سایه که به خاندانی به نام حواریون متعلق است، قابلیت نامرئی شدن را در اختیار دارد و همچنین بر طبق گفته های سازندگان این بازی می تواند به جغد تبدیل شود. بنا بر این استفاده از او در طول مراحل بازی We Are Dwarves می تواند به طور کامل هواداران سبک مخفی کاری را راضی نگاه دارد.

madan.jpg4

بر طبق گفته های سازندگان بازی We Are Dwarves دشمنان شما در طول مراحل این اثر از توانایی رد یابی بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. به این ترتیب که می توانند رد پای شما را پیدا کنند یا حضورتان را در پشت صخره ها یا بوته های موجود در محیط این بازی را بو بکشند. آن ها همچنین توانایی ارتباط برقرار کردن با یکدیگر را هم خواهند داشت و از همین رو پس از یافتن شما می توانند برای از میان برداشتن تان با یکدیگر همکاری کنند.

madan.jpg3

در کل می توان بازی We Are Dwarves را اثری بسیار جالب و قابل انتظار قلمداد کرد و حتی نام این بازی و شخصیت های حاضر در آن هم بسیار مناسب و به جا انتخاب شده اند. سازندگان این اثر در ابتدا قصد داشتند تا بودجه ی مورد نیاز برای ساخت بازی We Are Dwarves را از راه کمک های علاقمندان و از طریق پروژه ی کیک استارتر تامین نمایند، اما در نهایت این تصمیم به شکست انجامید و پروسه ی کیک استارتر این بازی به جایی نرسید. با این حال سازندگان بازی We Are Dwarves قصد دارند تا همچنان به تکمیل مراحل پایانی این اثر ادامه دهند و آن را در حول و حوش ماه فوریه ی سال 2016 میلادی به بازار عرضه نمایند. گفتنی است که بازیWe Are Dwarves تنها بر روی پلتفرم PC عرضه خواهد شد و علاوه بر دارندگان کامپیوتر های خانگی مبتنی بر ویندوز، کاربران پلتفرم های مک و لینوکس نیز قادر به تجربه ی این بازی خواهند بود.