مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مسیر موفقیت سرفس ، پاسخی برای ناکامی مایکروسافت در بخش موبایل ؟

surface sabzcenter

اگرچه مایکروسافت در زمینه توسعه تبلت های لپ تاپ مانند، عملکرد بسیار موفقی در سال های اخیر داشته اما در خصوص توسعه تلفن های هوشمند، همچنان در پی یافتن راه مناسب برای کسب رقمی بیش از ۳ درصد از فروش جهانی تلفن های هوشمند است.

حال مدیر ارشد بخش بازاریابی مایکروسافت، آقای کریس کاپوسلا روز گذشته در همین رابطه اظهار نظر نموده و گفته که بخش تلفن های هوشمند این شرکت نیز باید از جاده موفقیت «سرفس مایکروسافت» عبور کنند. با مجله سبزسنتر همراه باشید.

این مدیر اجرایی در میان صحبت های خود اشاره دارد که سری سرفس مایکروسافت نیز همانند تلفن های هوشمند این شرکت، در ابتدای کار نتوانسته بود چندان موفق عمل کرده و توجهات را به سوی خود معطوف سازد اما همه مشکلات با ایده ای ناب حل شدند.

سرفس مایکروسافت

گویا ایده ناب تیم توسعه سرفس مایکروسافت ، نگاهی به کارنامه اپل و تلاشش برای فروش آیپد و مک بوده؛ دو محصولی که از هم متفاوت هستند اما اپل، در بازاریابی اش تاکیدی مساوی برا آنها داشت. همین امر باعث شد تا اهالی ردموند به فکر ساخت دستگاهی افتند که در میان این دو دسته بندی جای گرفته و وظیفه هر دو را نیز انجام دهد. آقای کاپوسلا باور دارد که تیم توسعه تلفن های هوشمند نیز به ایده ای ناب و اینچنینی برای موفقیتش نیاز دارد.

 

surface-pro-3

 

تیم توسعه تلفن های هوشمند مایکروسافت باید به گونه ای مشغول ساخت اسمارت فون ها شود که باعث جلب نگاه همه کاربران شوند نه صرفا عشاق ویندوز. موبایلی که از سوی مایکروسافت به تولید می رسد، باید یک کاربر اپل را نیز به هیجان بیاورد و باعث گردد همین شخص، از ابتکاراتی که در آن به کار رفته، تعریف کرده و به وجد آید. همین موضوع موجب می شود تا کاربر پیش از خرید آیفون هفدهم خود، توقف کرده و در مورد انتخابش بیشتر فکر کند. البته، مشخصا برای ساخت چنین محصولی به زمان نیاز داریم.

وی همچنین در کنار تایید کردن وجود «لومیا ۶۵۰»، خبر می دهد که در سال آینده میلادی نیز تمرکز مایکروسافت در بخش تلفن های هوشمند، بیشتر بر سازمان ها معطوف خواهد بود. آقای کاپوسلا البته به شکل مستقیم نمی گوید که «سرفس فون» در حال توسعه بوده و در سال ۲۰۱۶ معرفی می شود اما از گفته هایش، می توان چنین استنباطی داشت.