مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مدل سه بعدی اپل پارک حالا در اپلیکیشن نقشه این شرکت قابل مشاهده است

21483 24589 170528 Apple Park l w600

اپل در آپدیت اخیر خود برای اپلیکیشن «Apple Maps» پوشش بهتری از محوطه ساختمان جدید خود در کوپرتینو را فراهم کرده است. این نرم افزار حالا مدل های سه بعدی از ساختمان های مجموعه «اپل پارک» را در خود داشته و مسیرهای ورود و خروج، پیاده رو ها و بسیاری از جزئیات دیگر را برای کاربران نمایش می دهد.

آمفی تئاتر استیو جابز در اپلیکیشن مَپز برچسب اطلاعات مخصوص به خود را دارد؛ اما سایر قسمت ها از جمله دفتر مرکزی (که مانند بشقاب پرنده طراحی شده)، محوطه پارکینگ، سالن تناسب اندام و ساختمان تحقیق و توسعه فاقد تَگ اطلاعاتی هستند.

اپل نخستین بار اسفند ماه سال گذشته تصاویری از مقر جدید خود را در اپلیکیشن مپز به کاربران ارائه کرد که این تصاویر هنوز به روز رسانی نشده اند و اپل پارک را در مراحل ساخت و ساز اولیه نشان می دهند.

 اما آخرین عکس ها از خانه جدید اپل در کالیفرنیا، شرایط را برای انتقال کارکنان مناسب نشان داده و از هفته گذشته نیز، پیمانکاران در حال انجام آخرین ظریف کاری های بیرونی ساختمان ها هستند؛ ولی مبلمان و تجهیزات داخلی هنوز به این محل منتقل نشده اند. در ضمن بخش اعظم محوطه سازی به پایان رسیده و کارگران در حال اتمام کار کاشتن 9000 درختی هستند که در نهایت فضای اپل پارک را می پوشانند.

البته برخی کارمندان، مانند کارکنان بخش تحقیق و توسعه، همین حالا هم به محل کار جدید خود مهاجرت کرده اند و 12 هزار نیروی دیگر نیز در فرآیندی 6 ماهه به مقر جدید اپل نقل مکان خواهند کرد.

پروژه اپل پارک در همکاری با شرکت معماری «فاستر و شرکا» (تحت مدیریت نورمن فاستر، معمار مشهور انگلیسی) طراحی شده و زاده ذهن خلاق بنیانگذار فقید اپل، استیو جابز است.

کل مجموعه در محوطه ای به مساحت تقریبی 115 هکتار و در محل ساختمان قبلی HP بنا شده و در طراحی آن به جای بتن و آسفالت، از چمن، گیاهان محلی و ساختمان هایی که از انرژی های نو بهره می برند، استفاده شده است.

منبع: دیجیاتو