مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت برای مقابله با حملات سایبری به هوش مصنوعی روی می آورد

windows 10 homescreen w600 h600

طی یک هفته گذشته، باج افزارهای واناکرای و پتیا چند صد هزار کامپیوتر را در سراسر جهان آلوده کردند و از این سو، مایکروسافت زیر فشار قرار گرفته تا راه حل امنیتی مناسبی برای حفاظت از کامپیوترها ارائه دهد.

مشکلات موجود که سبب رخنه باج افزارها واناکرای شده بود با ارائه آپدیتی برطرف شد و به سیستم های قدیمی تر که مدت ها از آخرین به روز رسانیشان می گذشت، قدرت مقابله بیشتری در برابر هک های گسترده داد.

برای جلوگیری از بحران امنیتی بعدی، همه 400 میلیون کامپیوتری که در حال حاضر ویندوز 10 روی آن ها نصب شده کمک خواهند کرد تا مایکروسافت از طریق یادگیری ماشینی به مقابله بپردازد.

در آپدیت Fall Creators، مایکروسافت از یک سری داده های گسترده که از برنامه های کلود نظیر Azure، آفیس و Endpoint به دست آورده استفاده می کند تا یک آنتی ویروس متکی به هوش مصنوعی بسازد و رفتار بدافزارها را شناسایی کند.

عملکرد این آنتی ویروس مانند یک واکسن است. وقتی یک کامپیوتر به ویروس مبتلا شود، مایکرسافت سریعا آن را شناسایی کرده و با همه کامپیوترهای موجود در شبکه 400 میلیونی خود آن را اطلاع می دهد، بنابراین دیگر دستگاه ها هیچ گاه با آن بد افزار به مشکل نخواهند خورد.

مایکروسافت می گوید وقتی که حملات روز به روز پیچیده تر می شوند، هوش مصنوعی راه حل بعدی ما برای دستیابی به امنیت است. تقریبا 96 درصد حملات سایبری شناسایی شده کاملا جدید هستند.

شیوه جدید مایکروسافت، فقط چند ساعت به بدافزارها اجازه جولان دادن می دهد و پس از آن دیگر هیچ کامپیوتری در سراسر دنیا درگیر آن نخواهد شد.

مایکروسافت هنگام رونمایی از لپ تاپ سرفیس ادعا کرد که دستگاه اصلا آسیب پذیر نیست و هیچ باج افزاری نمی تواند به آن نفوذ کند، اما وبسایت ZDNet یک هکر استخدام کرد و از طریق آسیب پذیری های Word این کار را انجام داد. این مسئله اهمیت اتکا به داده های کلود مایکروسافت آفیس را نشان می دهد.

حالا اما مایکروسافت یک بار دیگر ادعا می کند که با استفاده از هوش مصنوعی، دیگر اتفاق رخ نخواهد داد. این گزینه ابتدا برای مشتریان کسب و کارها و شرکت ها در دسترس خواهد بود و پس از مدتی به صورت عمومی برای همه عرضه خواهد شد.

منبع: دیجیاتو