مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

مایکروسافت از کنسول Xbox One X رونمایی کرد؛ قدرتمندترین کنسول حال حاضر

xboxonex.1497215133

بعد از یک سال انتظار، کمپانی مایکروسافت بالاخره به شهر لوس آنجلس آمد و همان طور وعده داده بود از کنسول میان نسلی خود که با نام «پروژه اسکورپیو» شناخته می شد رونمایی کرد. کنسول جدید مایکروسافت، یعنی Xbox One X قرار است از قابلیت اجرای بازی های ویدیویی با رزولوشن 4K برخوردار باشد و مایکروسافت، از مدت ها پیش از لقب «قدرتمندترین کنسول جهان» برای توصیف آن استفاده کرده.

به گفته کریم چادری (Kareem Chaudhry)، مدیر تیم نرم افزار واحد اکس باکس، کنسول «اکس باکس وان اکس» از پردازشگر گرافیکی 6 ترافلاپی با فرکانس کاری 1.172 گیگاهرتز بهره می برد و مشخصات تحسین برانگیزی مانند 12 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 به همراه 326 گیگابایت پهنای باند به دست مشتریان می رسد. گفتنی است همانطور که روز پیش تایید شد، 9 گیگابایت از حافظه رم 12 گیگابایتی به بازی های ویدیویی اختصاص یافته و فضای باقی مانده مخصوص سایر مشخصات نرم افزاری است.

اکس باکس وان اکس ساخته شده تا قادر به اجرای حقیقی (و نه آپ اسکیل) بازی های 4K با 60 فریم بر ثانیه باشد و مسلماً برای کسب بهترین تجربه ممکن از بازی های ویدیویی آن، نیازمند تلویزیونی 4K هستید. با این همه، مایکروسافت قول داد گیمرهایی که به چنین تلویزیون های گران قیمتی دسترسی ندارند نیز می توانند از مزیت های کنسول قدرتمند مایکروسافت بهره مند شوند؛ اما این مزیت ها چیست؟ هنوز نمی دانیم.

اکس باکس وان اکس برخلاف قدرت پردازشی بسیار ترسناکش، کوچک ترین کنسول اکس باکس تاریخ نیز به حساب می آید و از سیستم خنک کننده مایع برای کنترل حرارت استفاده می کند؛ این یعنی چنین سخت افزاری، در جعبه ای حتی کوچکتر از اکس باکس وان اس جای گرفته است.

مایکروسافت مثل همیشه برای به رخ کشیدن قدرت سخت افزاری و نرم افزاری، از نسخه هفتم سری بازی فورتزا موتور اسپورت رونمایی کرد که به گفته فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس با رزولوشن 4K و 60 فریم ثابت به اجرا در می آید که قطعاً ارقام بسیار تحسین برانگیزی هستند.

کمپانی ردموندی می گوید که کنسول اکس باکس وان اکس، قادر به اجرای تمام بازی های قبلی خانواده اکس باکس وان نیز هست که حقیقتاً مسئله چندان دور از انتظاری به شمار نمی رفت. بنابراین خریداران کنسول میان نسلی مایکروسافت، نه تنها از تمام بازی های قبلی خریداری شده برای اکس باکس وان بهره مند می شوند، بلکه به کمک Backward Compatibility می توانند بازی های نسل هفتمی اکس باکس 360 را هم تجربه کنند؛ این موضوع درباره تجهیزات جانبی نیز صدق می کند.

بعد از سکوتی طولانی، مایکروسافت بالاخره در اواخر کنفرانس خود به سراغ اکس باکس وان اکس رفت و به صحبت درباره بازی هایی مورد پشتیبانی روی این کنسول پرداخت. مهم ترین خبر آن است که از این پس بازی های نخستین کنسول اکس باکس هم به لیست Backward Compatibility اضافه می شوند.

از طرف دیگر، مشتریان می توانند منتظر دریافت آپدیت ها و پچ های تازه ای باشند که با بهبودهای گرافیکی جزئی، تجربه ای بهتر روی اکس باکس وان اکس به ارمغان می آورند. از جمله این بازی ها می توان به گیرز آو وار 4، هیلو وارز 2، رزیدنت اویل 7 و گوست ریکون: وایلدلندز اشاره کرد.

در نهایت، کنسول اکس باکس وان اکس قرار است با قیمت 500 دلار و در تاریخ 16 آبان ماه روانه بازار شود.

 منبع: دیجیاتو