مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

قابلیت تشخیص صدا احتمالا به سیری اضافه خواهد شد

e4ad3ac2 345a 4a74 a417 cfc234e5a8a1

یکی از مشکلات دستیارهای صوتی فعلی این است که می‌توانند به صداهای تمامی افراد واکنش نشان دهند. همین موضوع باعث شد که مدتی پیش یک گوینده خبری بتواند از طریق تلویزیون دستیار صوتی الکسای بسیاری از کاربران را به صورت تصادفی فعال کند. ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، طراحی دستیارهای صوتی جدیدی است که تنها به صدای مالک خود واکنش نشان دهند.

بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد بکارگیری چنین قابلیتی در تمامی دستیارهای صوتی فعلی باشیم اما ممکن است اپل اولین شرکتی باشد که این قابلیت را در دستیار صوتی‌اش بکار می‌گیرد. پتنتی که به تازگی توسط Patently Apple مشاهده شده است نشان می‌دهد که اپل قصد دارد در آینده قابلیت‌های تشخیص صدا را به سیری اضافه کند.

این پتنت سیستمی را توصیف می‌کند که کاربران می‌توانند در آن صدای خود را با سیری ضبط کنند، و هر زمان که سیری فعال شود،صدایی که می‌شوند را با صدای ضبط شده مقایسه می‌کند تا مطمئن شد که در حال شنیدن صدای مالک دستگاه است.

به این ترتیب اگر گوشی خود را در سر کار یا محل زندگی‌تان جا گذاشته باشید، سایر افراد نمی‌توانند با استفاده از سیری، صفحه لاک اسکرین گوشی را دور بزنند. این قابلیت در سایر دستگاه‌های اپل برای مثال Apple TV نیز قابل استفاده است به این ترتیب که سیری تنها صدای مالک دستگاه را می‌شناسد و به این ترتیب از خرید‌های بی اجازه سایر افراد در خانه جلوگیری می‌شود.

منبع: تک شات