مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

«سامسونگ ISOCELL» برند تازه این کمپانی برای سنسورهای دوربین خواهد بود

ISOCELL Brand Launch 2017 main 2 w600

در حال حاضر، رویداد کنگره جهانی موبایل شانگهای که در واقع نمایشگاهی کوچکتر نسبت به این رویداد بزرگ و سالانه به حساب می آید در کشور چین در حال برگزاری است. سامسونگ نیز در این نمایشگاه حضور یافته و به تازگی برند سنسورهای تصویربرداری ISOCELL را معرفی کرده است.

اگر این نام به گوشتان آشناست، باید گفت که تکنولوژی ISOCELL از سال 2013 وجود داشته و این سنسورها، راه خود را تمام پرچمداران سری گلکسی از زمان گلکسی اس 5 باز کرده اند. بنابراین سامسونگ از تکنولوژی جدیدی پرده برنداشته، بلکه برندی تازه برای سنسورهای CMOS را معرفی کرده است.

با این همه می توان دید که سامسونگ حالا بیشتر از هر زمان دیگری روی تجارت سنسورهای دوربین تمرکز کرده است. گذشته از معرفی برند جدید، این کمپانی می خواهد سنسورهای ISOCELL را در چهار دسته بندی مختلف تولید کند؛ روشن (Bright)، سریع (Fast)، باریک (Slim) و دوگانه (Dual) که هر یک نیازهای مختلف تولیدکنندگان را برطرف خواهند کرد.

آخرین دسته بندی، یعنی ISOCELL Dual جالب ترین آنها به نظر می رسد. بنابر اخبار افشایی، بسیاری از موبایل های هوشمند سامسونگ از این پس به دوربین دوگانه مجهز می شوند و نخستین مدل هایی که با این ماژول ها خواهیم دید، Galaxy C10 و گلکسی نوت 8 هستند. و از آن جایی که سامسونگ نسبت به استفاده از سنسورهای خود در موبایل هایش تمایل نشان می دهد، احتمال دارد که راهکار تازه معرفی شده ISOCELL Dual، راهش را به کهکشانی های جدید کره ای ها باز کند.

ISOCELL Dual قرار است با مشخصات گوناگون تولید شود. به عنوان مثال یکی از مدل های آن، همان چیزی است که به وفور در موبایل های اندرویدی یافت می شود؛ یک سنسور مونوکروم به همراه یک سنسور رنگی. با این همه، این مشخصات لزوماً به موبایل های سامسونگ تعلق ندارند و سنسورها، صرفاً برای فروش به تولیدکنندگان و کمپانی های رقیب تدارک دیده شده اند.

تا به این لحظه اطلاعات چندانی درباره سایر دسته بندی های ISOCELL در دسترس نیست اما در همین حد می دانیم که Bright، سنسور پرچمداری با قابلیت تصویربرداری در شرایط کم نور با نویز کم خواهد بود. از طرف دیگر، Fast از فوکوس خودکار سریع، حتی در شرایط کم نور بهره می برد و در نهایت، سنسورهای Slim به گونه ای طراحی می شوند تا روی بدنه دستگاه شاهد برآمدگی لنز نباشیم.

منبع: دیجیاتو