مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ هم خودروهای بدون راننده خود را در خیابان آزمایش می‌کند

Samsung Self Driving cars

سامسونگ را می‌تواند جدیدترین شرکت دنیای فناوری دانست که مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده و خودران در خیابان‌ها را به دست آورده است. این شرکت اخیراً مجوزهای لازم را از دولت کره‌جنوبی کسب کرده تا از این هفته شاهد آزمایش خودروهای خودران این شرکت در خیابان‌ها باشیم.

بنابر گزارش روزنامه هرالد کره وزارت کشور، حمل و نقل و زیرساخت کره جنوبی ابن مجوز را در روز دوشنبه برای شرکت سامسونگ صادر کرده و نکته جالب اینکه این مجوز تنها یک هفته پس از صدور مجوز آزمایش خودروهای خودران اپل در خیابان‌های کالیفرنیا از سوی سازمان وسائط نقلیه موتوری کالیفرنیا صورت پذیرفته است. خودروی خودران اپل یک خودرو لکسوس است که تصاویر آن در خیابان‌ها نیز منتشر شده است.

کسب مجوز آزمایش خودروهای خودران سامسونگ بار دیگر جاه‌طلبی این شرکت در فراهم کردن سبدی بزرگتر برای محصولات خود و البته به نوعی علاقه بر ادامه تمرکز در الگوبرداری از شرکت اپل را نشان می‌دهد.

با ساخت سنسورهایی با فناوری بالا و ماژول‌های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی، سامسونگ ارتقا قابلیت‌های خودروهای خودران در شرایط مختلف و چالش‌برانگیز آب و هوایی را در برنامه خود دارد. برخلاف اپل که خودرو شرکت لکسوس را برای آزمایش فناوری خود انتخاب کرده است، شرکت سامسونگ از شرکت هیوندای برای این کار بهره خواهد برد.

دولت کره جنوبی تاکنون 20 مجوز برای آزمایش خودروهای خودران صادر کرده است و مقامات کالیفرنیا نیز تاکنون 30 مجوز را در این خصوص صادر کرده‌اند. مقامات دولت کره جنوبی اعلام کرده‌اند که درصدد تسهیل شرایط صدور مجوز از جمله کاهش رانندگان مورد نیاز در طول آزمایش خودروهای خودران هستند.

منبع: فارنت