مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ دیسپلی، همچنان برترین فروشنده ی نمایشگر گوشی های هوشمند

f19fd81fba9d91ebd6c066c425d9619a XL

بخش نمایشگر کمپانی سامسونگ که با نام تجاری سامسونگ دیسپلی شناخته میشود از قدرتمندترین بخش های این شرکت کره ای است. بر اساس گزارشی که توسط HIS Markit تهیه شده است، سامسونگ دیسپلی جایگاه خود را به عنوان برترین فروشنده ی صفحه نمایش گوشی های هوشمند در جهان  در سه ماهه ی ابتدایی سال 2017 حفظ کرده است. صنعت صفحه نمایش گوشی های هوشمند شامل پنل های زیر 9 اینچ LCD و OLED میشود که در مقایسه با سه ماهه ی ابتدایی سال گذشته، رشد 35 درصدی را تجربه کرده است و مجموع تولید درآمد این صنعت معادل 13 میلیارد دلار بوده است.

آمار های منتشر شده حاکی از این دارد که سامسونگ در بازار نمایشگر گوشی های هوشمند سهمی معادل 27.2 درصد را از آن خود کرده است و 3.5 میلیارد دلار پنل نمایشگر به فروش رسانده است. عمده درآمد غول کره ای از فروش نمایشگر های OLED بدست آمده است و این نمایشگر ها که شامل نمایشگر های خمیده ی سری اج و گلکسی اس 8 میشود فروشی معادل 1.1 میلیارد دلار را طی ماه های ژانویه تا مارس برای سامسونگ به دنبال داشته اند. پنل های منعطف OLED به طور میانگین با قیمت 65.3 دلار به فروش رسیده اند که تقریبا دو برابر قیمت نمایشگر های OLED معمولی با قیمت 36.7 دلار است و سه برابر قیمت بیشتری نسبت به LCD ها با میانگین قیمت 18.9 دلار دارا میباشند.

همچنین در این گزارش آمده است که جپن دیسپلی، دومین تولید کننده ی برتر نمایشگر گوشی های هوشمند در سه ماهه ی ابتدایی سال میلادی جاری بوده است و 17.8 درصد از فروش جهانی این قطعات را در طول این سه ماه به خود اختصاص داده است. ال جی دیسپلی در این رتبه بندی جایگاه سوم را از آن خود کرده است. ماه گذشته بخش نمایشگر ال جی اعلام کرد که قصد سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری برای تولید نمایشگر های OLED دارد و قصد دارد حداقل به 50 درصد از ظرفیت تولید سامسونگ دست پیدا کند. اوایل همین سال ال جی اعلام کرده بود که حدودا 10 درصد تولید نمایشگر های خود را افزایش داده است در حالی که ال جی دیسپلی افت 95 درصدی را نسبت به سه ماهه ی ژانویه تا مارس سال 2016 تجربه کرده بود.

رشد 35 درصدی فروش صفحه نمایش گوشی های هوشمند به خصوص در مدت زمانی که فروش چندان بالا نیست آمار بسیار مثبتی برای تولید کنندگان محسوب میشود و حتی این آمار را میتوان به عنوان یک رکورد جدید محسوب کرد. ضمن اینکه قطعا شاهد افزایش رشد فروش گوشی های هوشمند نیز خواهیم بود.

منبع: سخت افزارمگ