مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

سامسونگ تولید تراشه‌های V-NAND سریع ۶۴ لایه را افزایش می‌دهد

2728c14f 30ae 4c81 aba4 27ea363aae7f

به نظر می‌رسد سازندگان تراشه‌های حافظه جنگی تمام‌عیار با یکدیگر راه انداخته‌اند و سامسونگ با افزایش تولید تراشه‌های V-NAND خود، نمی‌خواهد در این جنگ بازنده باشد.

کای هیون کیونگ، مدیر ارشد بخش حافظه سامسونگ، می‌گوید:

در ادامه تعهد ما به تکنولوژی خلاقانه، ما مرزهای تولید V-NAND را جابه‌جا می‌کنیم و صنعت را به عصر V-NAND ترابایتی نزدیک می‌کنیم. ما به توسعه نسل بعدی V-NAND ادامه می‌دهیم.

تراشه‌های حافظه ۶۴ لایه V-NAND با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت سامسونگ، نرخ انتقال داده یک گیگابیت بر ثانیه دارند که در حال حاضر بیشترین نرخ انتقال داده در بین حافظه‌های NAND است. با توجه به عرضه فراوان حافظه‌های V-NAND، سامسونگ انتظار دارد صنعت به‌جای تمرکز بر افزایش تولید، بر عملکرد و اتکاپذیری تمرکز کند.

تراشه‌های ۶۴ لایه V-NAND با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۳۰ درصد بازدهی بهتری نسبت به تراشه‌های ۴۸ لایه V-NAND با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت دارند. بعلاوه، تراشه‌های ۶۴ لایه V-NAND تنها به ۲.۵ ولت انرژی نیاز دارند که در مقایسه با ۳.۳ ولت تراشه‌های ۴۸ لایه V-NAND، شاهد بهبود مصرف انرژی ۳۰ درصدی هستیم. در کل می‌توان گفت تراشه‌های جدید V-NAND حدود ۲۰ درصد اتکاپذیری بهتری نسبت به نسل قبل دارند.

سامسونگ حدود ۱۵ سال سابقه تحقیق در زمینه ساختارهای سه‌بعدی V-NAND دارد و تا به حال موفق شده است ۵۰۰ پتنت در این زمینه به ثبت برساند. سامسونگ توانسته است به تکنولوژی بنیادین تولید V-NAND ترابایتی با بیش از ۹۰ لایه دست یابد.

منبع: زومیت