مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

در آینده می توانید وجین کردن باغچه خود را به Tertill بسپارید

شاید کاشتن گل و گیاه در باغچه خانگی لذت بخش باشد، اما به طور حتم وجین کردن باغچه و خلاصی از شر علف های هرز کار چندان جذابی نیست. ربات Tertill قرار است شما را از شر این مسئولیت خلاص کند.

این ربات به صورت خودکار در فضای باغچه گردش کرده و با کمک سنسورهایش گیاهان تازه سر از خاک برآورده را شناسایی و ساقط می کند. البته می توان به کمک یک حلقه محافظ از نهال های تازه جوانه زده محافظت کرد.

ربات مذکور که نخستین محصولی استارت آپ «Franklin Robotics» به شمار می رود، نیروی خود را به کمک سلول های خورشیدی تامین می کند، بنابراین در روزهای آفتابی نیازی به اتصال آن به منبع تغذیه نیست. ضمن این که باران و آبیاری باغچه نیز آسیبی به Tertill وارد نمی کنند، چرا که این محصول مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد.

سازنده علاوه بر تعبیه اتصال بلوتوث برای جفت شدن رباتش با موبایل هوشمند شما، یک درگاه نیز برای شارژ آن در روزهای غیبت خورشید در نظر گرفته است.

ربات باغبان Tertill

پیش نیاز استفاده از Tertill در یک باغچه، رعایت چند نکته در هنگام کاشت گیاهان است. به عنوان مثال می بایست فاصله نهال ها به قدری باشد که ربات بتواند بین آنها حرکت و علف های هرز را از بین ببرد. ضمن این که باید دور تا دور محوطه کاشت گیاه خود را محصور کنید تا احیاناً این ربات پرتحرکت از خانه خود فرار نکند.

ما به طور معمول تلاش می کنیم تا علف ها هرز را از ریشه درآوریم، اما ربات باغبان Franklin Robotics با بریدن مستمر ساقه علف ها آنها را از بین می برد.

کمپین جمع آوری سرمایه برای تولید انبوه Tertill در وبسایت جمع سپاری کیک استارتر آغاز شده و حمایت کنندگان می توانند با پرداخت ۳۰۰ دلار اقدام به پیش خرید این محصول نمایند.