مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تولید ماده ای جدید برای مطالعه رفتار مغناطیسی هسته زمین

Yales liquid metal

ما احتمالاً هیچ گاه موفق نخواهیم شد تا به هسته زمین نفوذ کنیم اما اخیراً دانشمندان موفق شده اند ماده ای تولید کنند که از برخی جهات مشابه هسته زمین است.

محققان دانشگاه Yale آمریکا با معلق ساختن ذرات مغناطیسی در آلیاژ ایندیوم و گالیوم توانستند فلز مایعی اختراع کنند که قادر است میدان مغناطیسی تولید کند. با توجه به اینکه میدان مغناطیسی تولید شده توسط این ماده 5 برابر قوی تر از فلزات مایع خالص است، بنابراین می توان از آن برای مطالعه هسته سیاره ها و ستاره ها در محیط آزمایشگاه بهره برد.

بر اساس اظهارات این تیم تحقیقاتی، مطالعه روی ماده اختراع شده می تواند به درک صحیح تغییر قطب های مغناطیسی کمک کند؛ پدیده ای که هر هزار یا صد هزار سال اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است با جابه جایی قطب های شمال و جنوب در طول این رخداد، سپر مغناطیسی که از زمین در برابر ذرات باردار باد خورشیدی محافظت می کند غیر فعال خواهد شد؛ عاملی که به نظر برخی دانشمندان سبب وقوع رویداد انقراض شد.

دانشمندان با بهره گیری از ماده جدید اختراع شده توانستند کره زمینی با حجم 20 سانتی متر مکعب را در در آزمایشگاه خلق کنند. لازم به ذکر است پیشتر برای انجام این کار از سدیم مایع فرار در فضاهای بزرگ استفاده می شد.

«اریک براون» سرپرست این مطالعه معتقد است از فلز مایع نوظهور می توان برای مطالعه پدیده های دیگر قابل مشاهده در سیارات و اختران نیز بهره برد.

منبع: دیجیاتو