مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

تحلیلگران Superdata از رشد قابل توجه پی سی گیمینگ در سال ۲۰۱۶ خبر می دهند

FBhCkDZqFSyN7iFWdv9xKe 650 80 w600

بازار جهانی بازی های ویدیویی بسیار موفق تر از سال های گذشته به فعالیت خود ادامه داده و آمار به دست آمده توسط تحلیلگران Superdata خبر از ارزش ۹۱ میلیارد دلاری آن می دهد. به لطف Pokemon Go و Clash Royale، بازار بازی های موبایلی توانست به ارزش تقریبی ۴۱ میلیارد دلاری دست پیدا کند.

علاوه بر این، بازار پی سی گیمینگ نیز امسال بسیار داغ تر از سال های گذشته دنبال شد و ارزش حال حاضر آن به لطف بازی های رایگان آنلاین (Free to Play)، چیزی در حدود ۳۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در گزارش Superdata آمده:

صنعت بازی های ویدیویی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد و قدرت گرفتن است و هر روز به لطف رسانه ها و پلتفرم های مختلف مرزهای خود را گسترش می دهد.

اگر گیمرهای سنتی را کنار بگذاریم، در حال حاضر توجه به تماشاگران بازی های آنلاین و رسانه های مخصوص به این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین عامل باعث شده تا نظر بسیاری از صاحبان برندهای بزرگ به این موضوع جلب شود.

توسعه دهندگان بازی های ویدیویی توانسته اند روی رایانه های شخصی در طول سال ۲۰۱۶ به درآمدی در حدود ۵.۴ میلیارد دلار دست پیدا کنند. این موضوع در حالی توسط Superdata مطرح می شود که درآمد کسب شده از بازی های ویدیویی روی کنسول ها نزدیک به ۶.۶ میلیارد دلار بوده و به کاهش فاصله درآمدی میان آن ها و رایانه های شخصی اشاره می کند.

اورواچ امسال با درآمد ۵۸۶ میلیون دلاری اش در صدر جدول قرار گرفته و بازی هایی مانند Counter-Strike: Global Offensive، گیلد وارز ۲، ماینکرفت و فال آوت 4 به ترتیب بهترین بازی سال 2016 را دنبال می کنند. اما درآمد اصلی در پس پرده بازی های آنلاین رایگانی همچون League of Legends و دوتا ۲ نهفته شده است.

League of Legends توانست باز هم در صدر لیست ظاهر شود و درآمدی در حدود ۱.۷ میلیارد دلار برای ریوت گیمز به همراه آورد. پس از لیگ آو لجندز، بازی هایی همچون Dungeon Fighter Challenge، کراسفایر، World of Tanks و دوتا ۲ در لیست پر درآمدترین بازی ها قرار گرفته اند.

سوپردیتا درباره این موضوع چنین نوشته است:

پس از گذشت هفت سال از زمان عرضه لیگ آو لجندز، هنوز هم این بازی آنلاین درصدر پر درآمدترین آثار است و ماهانه چیزی در حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای ریوت درآمد به ارمغان می آورد.

پس از لیگ آو لجندز، رقیب سر سخت آن یعنی دوتا ۲ قرار دارد که با درآمد ماهیانه ۲۳.۴ میلیون دلار دومین بازی پر درآمدترین بازی لیست به شمار می رود.

رشد درآمد دوتا ۲ نشان می دهد که بسیاری از بازیکنان سبک MOBA دست به تغییر بازی خود زده اند و سعی کرده اند به تجربه آثار دیگر در این سبک بپردازند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که بازی های دیگر این سبک همانند Heroes of the Storm، اسمایت، Heroes of Newerth و پاراگون راه نسبتا طولانی برای رسیدن به درآمد این دو اثر پر قدرت را در پیش دارند.

اما نکته ای قابل توجه در گزارش Superdata ذکر شده که باید به آن اشاره کرد. در حالی که انتظار می رود در طول سه سال آینده، بازار بازی های آنلاین رایگان و ورزش های الکترونیکی (esports) روی رایانه های شخصی به شدت داغ و پر بار دنبال شود، حدس هایی در ارتباط با کاهش درآمد بازی های معمولی از ۵.۴ میلیون به ۵.۳ میلیون روی این پلتفرم، زده می شود.

به گفته Superdata، اطلاعات ذکر شده با پیگیری شبکه های اجتماعی، اخبار بازی های رایگان، بررسی اشتراک ماهانه برخی بازی های ویدیویی، آمار فروش بازی ها و تخمین ارقامی از درآمد دو شرکت بزرگ والو و ریوت (چرا که این دو شرکت هیچ اطلاعات دقیقی از درآمدهای خود منتشر نمی کنند) به دست آمده است.

به هر حال تمامی اطالاعات موجود نشان دهنده آن است که پی سی گیمینگ روزهای درخشانی را پشت سر می گذارد و باید منتظر شکوفایی هر چه بیشتر این پلتفرم محبوب در آینده باشیم.

منبع: دیجیاتو