مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بلک بری قصد دارد در سال 2016 همه گوشی هایش را با سیستم عامل اندروید عرضه کند

black

جان چن رییس بلک بری با انجام مصاحبه ای در نمایشگاه CES اعلام کرد همه تلفن های هوشمند این شرکت در سال جاری مبتنی بر سیستم عامل موبایل گوگل عرضه خواهند شد.

این تصمیم در حالی اعلام می شود که شرکت کانادایی مدتی پیش از نخستین تلفن هوشمند اندرویدی خود با نام Priv پرده برداشته و چنین اقدامی با موفقیت و استقبال کاربران مواجه شده بود.

البته بسیاری نیز اعتقاد دارند که این تصمیم سالها پیش باید گرفته می شد، چرا که بلک بری بخش زیادی از انرژی خود را در دهه اخیر روی جذب کاربران تازه قرار داده است، در حالی که بسیاری از این کاربران به نقاط قوت اصلی این شرکت از جمله امنیت ابزارها اهمیت نداده و بیش از هرچیز به دنبال اپلیکیشن و بازی های متنوع تر هستند، یعنی خصوصیتی که از توان سیستم عامل BlackBerry OS خارج است.

رییس بلک بری البته روز گذشته با ایجاد یک پست روی وبلاگ خود اعلام کرد که سیستم عامل اختصاصی این شرکت نیز به پایان خود نرسیده و در سال جاری شاهد عرضه بروزرسانی های مختلف برای ایجاد بهبودهای امنیتی در BlackBerry OS نیز خواهیم بود.

در پایان لازم است بدانید که نسخه ۱۰.۳.۳ از این سیستم عامل که در آینده عرضه خواهد شد، با دریافت گواهی نامه موسوم به NIAP، از دشوار ترین آزمون های امنیتی دولت ایالات متحده سربلند بیرون آمده است.