مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

با قطعی سرویس آی کلاود، کاربران اپل قادر به بازیابی بک آپ های خود نیستند

icloud w600

تا به این لحظه، بیش از یک روز و نیم است که قطعی سرویس سبب شده تا کاربران دیوایس های اپل قادر به دسترسی به اطلاعات بک آپ گرفته شده در iCloud نباشند. در همین حال، امکان بک آپ اطلاعات تازه نیز وجود ندارد.

بنابر وب سایت وضعیت سیستم اپل، آی کلاود نزدیک به 40 ساعت پیش از دسترسی خارج شده و این کمپانی، هنوز دلیل واضحی برای مشکل به وجود آمده ارائه نکرده؛ با این همه قطعاً اهالی کوپرتینو مشغول برطرف سازی مشکلات هستند تا کاربران مجدداً قادر به استفاده از سرویس آی کلاود باشند.

خوشبختانه اپل می گوید کمتر از 1 درصد از کاربران اپل تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته اند، اما این قشر قادر به بازیابی اطلاعات ذخیره شده در آی کلاود نیست و به هنگام دانلود آنها، فرآیند متوقف می شود؛ و با توجه به اینکه میلیون ها دستگاه مبتنی بر iOS فعال در سراسر جهان وجود دارد، این مشکل قطعاً صدها هزار دستگاه و شخص را تحت تاثیر قرار داده است.

در نهایت گفتنی است افرادی که طی این بازه زمانی آیفون یا آیپد جدیدی خریداری کرده اند نیز قادر به انتقال اطلاعاتی نظیر تاریخچه تماس ها، خریدهای اپ استور، تنظیمات ذخیره شده و پیامک هایی که همگی در آی کلاود بک آپ گرفته می شوند نیستند. اپل به این افراد پیشنهاد کرده که هنگام راه اندازی دیوایس جدید خود، گزینه «تنظیم به عنوان دستگاهی جدید» را به جای گزینه بازیابی اطلاعات بک آپ گرفته شده انتخاب نمایند تا با مشکلی مواجه نشوند.

منبع: دیجیاتو