مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

بازیگران سینما اثر محمود دولت آبادی«آهوی بخت من گزل» را سرودند

11111

کتاب صوتی «آهوی بخت من گُزَل» اثر «محمود دولت‌آبادی» نویسنده، نمایش‌نامه نویس و فیلم‌نامه‌نویس سرشناس ایرانی با صدای «سحر دولتشاهی»، «الهام کردا» و «مانی حقیقی» توسط نشر «هرمس» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، سرنوشت دختری به نام گُزل با سرنوشت غزالی تیزتک می‌ آمیزد. گویی هر دو که از دست صیادان در آسیب و هراسند، چشم انتظار فردایی هستند که روشنی و عشق را به آنها هبه کند. فردایی که سواران پر شیهه و پرخروش، با دشتی از سبزه و آب و آبادانی به خانه باز آیند. این خلاصه ای از داستان «آهوی بخت من گزل» است؛ داستان کوتاهی از محمود دولت آبادی که در سال ۱۳۶۷ توسط نشر چشمه منتشر شده و حالا، کتاب گویای آن با صدای هنرمندان سینما و تئاتر به بازار آمده است.

آلبوم «آهوی بخت من گزل» هفت قطعه یا قسمت دارد و اولین کتاب گویایی است که توسط نشر هرمس به تهیه کنندگی رامین صدیقی و علی حضرتی منتشر شده است. این کتاب گویا حدود ۵۴ دقیقه‌ است که در بخش عمده آن، راویان به خواندن داستان می پردازند و در بخش موسیقی که حدود ۱۰ دقیقه به طول می انجامد، رضا عسگرزاده نغمه‌ های قدیمی ارمنی را بازسازی کرده و با تنظیم جدیدی بین بخش‌ های مختلف داستان قرار داده است.

در کتاب صوتی «آهوی بخت من گزل»، مانی حقیقی در نقش سلطان، الهام کردا در نقش گُزل (آهو)، سحر دولتشاهی در نقش گُزل (بانوی سبزپوش) و محمود دولت‌آبادی در نقش راوی کل، ظاهر شده اند.
در این آلبوم، محمدحسین محرمی و رضا عسگرزاده با دودوک و وحید اسداللهی با نقاره به نوازندگی پرداخته اند.

محمود دولت آبادی در جلد آلبوم درباره آن گفته است «”آهو” بیشتر از نوعی دلتنگی برآمد، و امیدی که داشتم! شاید هم قطره ای باقیمانده از “کلیدر” بوده باشد، که جوهر آن جاری شد در خطوط نقش “گُزل”، همان آهوی افسانه ای- تاریخی در زبان پارسی؛ آهوی زخمی…، تنهایی…، پناه جویی… و سرانجام، رهایی، ویرِ امید و آرزومندی که همواره داشته ام!»