مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

اپل می گوید بازخوردها نسبت به ARKit «باورنکردنی» بوده است

ios 11 arkit w600

یکی از مهم ترین خبرهای رویداد WWDC گذشته اپل، معرفی ARKit بود که در واقع بستری برای کمک به توسعه دهندگان در ساخت تجربیات واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی است. نایس رییس بازاریابی محصولات اپل، گرگ جاسویک (Greg Joswiac) اخیراً به پای مصاحبه ای در رابطه با ARKit نشسته و سخنان جالبی مطرح کرده است.

جاسویک می گوید که تا به این لحظه، بازخوردها نسبت به ARKit «باورنکردنی» بوده و توسعه دهندگان از همین حالا آغاز به ساخت تجربیات بسیار گوناگونی کرده اند. وی ادامه می دهد که تنوع اپلیکیشن ها و تجربیات ساخته شده از سوی توسعه دهندگان -که می تواند بین اپلیکیشن هایی برای آوردن هولوگرام هایی به دنیای واقعی تا ابزارهای برای اندازه گیری اجسام واقعی متفاوت باشد- در چنین مدت زمان کوتاهی تعجب کرده است.

اگرچه در شایعات آمده که اپل مشغول توسعه عینکی مبتنی بر واقعیت افزوده است، جاسویک موفقیت ARKit را مدیون اکوسیستم فعلی اپل و بیش از یک میلیارد آیفون و آیپدی که همین حالا در دسترس مشتریان قرار دارند می داند: «این حقیقت که ما یک میلیارد از این دستگاه ها را [به دست مشتریان] رسانده ایم، یک فرصت تمام عیار برای توسعه دهندگان است.»

جاسویک در ادامه توضیح می دهد که هیچکس نمی داند در آینده چه خروجی هایی از ARKit به دست خواهد آمد، اما این خروجی هرچه که باشد، اپل و توسعه دهندگان کارشان را از صفر شروع کرده اند. در نهایت، این مدیر اپل بخشی از صحبت هایش را به یادگیری ماشینی اختصاص داده و می گوید اپل «پیش از آن که ماشینی یادگیری با این نام شناخته شود» مشغول کار روی این تکنولوژی بوده است.  به عنوان مثال، نخستین آیفون از دایره لغات آخرین مقاله ای که مطالعه کرده بودید، برای اصلاح خودکار کلمات تایپی استفاده می کرد.

ناگفته نماند که تا به امروز، تیم کوک، مدیرعامل اپل بارها به صورت عمومی و واضح به صحبت درباره واقعیت افزوده و پتانسیل های آن پرداخته و به نظر می رسد که ARKit، تنها گام نخست کمپانی ساکن کورپتینو برای ورود به عماق دریای واقعیت افزوده است.

منبع: دیجیاتو