مجله خبری سبز سنتر

بررسی اطلاعات و قیمت گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و سخت افزار های کامپیوتر

آرمین زارعی:موسیقی من هم نوعی اعتراض است;اعتراضی عاشقانه

armin

موسیقی ما – حضور خواننده پرطرفدار رپ درغذفه «موسیقی ما» اتفاق جالبی بود که در روز ششم نمایشگاه مطبوعات رخ داد و با استقبال شدید دوستداران موسیقی رو به رو شد.به گزارش «موسیقی ما»، آرمین زارعی عصر دیروز با حضور در غرفه سایت در نمایشگاه مطبوعات به سوالات خبرنگاران و تحریریه «موسیقی ما» پاسخ داد.

بخش هایی ازاین گفتگو را در ادامه می خوانید:

  • * احوالات این روزهای بازار موسیقی جوری شده که موسیقی غیررسمی و به تعبیر مُصطلُح «غیرمجاز»، توانسته خود را در بدنه موسیقی کشور و در دل مخاطبان موسیقی جا کند و به انتخاب غالب نسل جدید تبدیل شود. روندی که نشان می‌دهد موسیقی خوب، فارغ از برچسب مجاز و غیر مجاز، با استقبال و روی خوش مخاطب رو به رو می‌شود. تو یکی از پرطرفدارترین های این حوزه هستی و بهترین گزینه برای آسیب شناسی و تحلیل این موضوع.

من اصلا اسم این موسیقی را زیرزمینی و غیرمجاز نمی گذارم. بخاطر اینکه ما اصلا زیرزمین نیستیم. ما روی زمین زندگی و کار می‌کنیم و به لطف خدا و به لطف تمام مردم عزیز آثاری در این سبک، توانسته موج جدیدی را در بازار موسیقی کشور باعث شود. نه فقط آثار من. بلکه تمام چهره هایی که شرایطی مثل من را داند و با همین موقعیت و در همین شرایط، کار می کنند و خدا خواسته آثار شنیده شوند. اسم این موسیقی «زیرزمینی» نیست واقعا. زیرزمینی به آثاری باید اطلاق شود که زیرزمینی تولید می‌شوند و هرگز به گوش کسی نمی‌رسد.

  • * ماهیت رپ در مارکت جهانی اعتراض و پرداختن به مسائل اجتماعی است و البته در بسیاری مواقع هم این اعتراض ها با بدترین و رکیک ترین الفاظ همراه است. تو ولی در آثارت عاشقانه ترین افکار و واژه ها را استفاده می کنی و شاید نوع جدیدی از موسیقی رپ را در حال جا انداختن هستید. همین باعث شده فضا آثار و کاراکتر هنری تو در بین مخاطب عام جایگاه ویژه ای را پیدا کند. درباره این حال و هوای آثارت و سبکی که خودت با آزمون و خطا به آن رسیدی، حرف می زنی؟

اشتباه نکن. من هم نوعی اعتراض را در آثارم دارم. ولی به سبک و نگاه و شیوه خودم. اعتراض من، کاری تر و جدی تر هم هست. چون از زخم‌های عاطفی و عمیق حرف می زند و همین باعث می شود تاثیرگذاری اجتماعی اش بیشتر و بیشتر شود. من اصولا یک استراتژی مشخص را دنبال می کنم و اعتقاد دارم هر انسانی در هر شرایط و هر سن و سال و موقعیتی، دوست داشتن و احساسی شدن در وجودش هست. دوست داشتن و عشق، نه سن و سال می شناسد و نه موقعیت و جایگاه. آثار من در موضوعات مختلف منتشر می شوند و از زاویه های مختلفی به روابط انسانی توجه دارد. ولی نکته واحد تمام این آثار، عشق و دوست داشتن است. هر کسی می تواند با آثار مختلفی از من در موقعیت های مختلف، خاطره داشته باشند و ازآن لذت ببرند. چون من سعی کرده ام در آثارم روابط انسانی را دخیل کنم و همین باعث می شود هر شنونده ای بتواند با آن همذات پنداری کند.

  • * آرمین اگر مجور بگیرد و قرار باشد در حوزه رسمی موسیقی ایران فعالیت کند، کاراکتر و محتوای آثارش به همین گونه ای که این روزها از او شاهد هستیم، خواهد بود؟

قطعات و آثار من در همین فضا سیر می کنند و نکته مهم تر هم این است که خود من هم این فضاها و آثار را دوست دارم. برخی آثار را در فضاهایی متفاوت تر ارائه داده ام و آن هم به این دلیل بود که به هر حال در فضاهای دیگر هم آثاری داشته باشم. ولی اصولا کاراکتر من در همین فضایی ست که عموم مخاطبان با آن ارتباط برقرار کرده اند و قطعا همیشه همین فرم و فضای کاری را ادامه خواهم داد.

  • * حضور تو در سومین جشن سالانه «موسیقی ما» اتفاقی بود که با بازتاب های زیادی رو به رو شد. اگر قرار باشد به عنوان سوال پایانی درباره جشن «موسیقی ما» حرف بزنی، نظرت درباره این جشن چه بود؟

برای من افتخار بزرگی بود که در جشن «موسیقی ما» در کنار بزرگان موسیقی این کشور برای اولین بار حضور داشتم. راستش را بخواهید من پیش از اینکه این برنامه آغاز شود، اصلا و به هیچ عنوان فکرش را نمی کردم که این برنامه تا این حد حرفه ای و عالی برگزار شود و شوکه شدم. به هر حال این قبیل برنامه ها در ایران معمولا چندان فرم و ساختار مناسب و حرفه ای ای ندارد اما جشن «موسیقی ما» نوعی کلاس کاری برای این قبیل مراسمات می تواند باشد. واقعا از ته دل خوشحالم که در جشن «موسیقی ما» حضور داشتم و افتخار دیدار و آشنایی با بزرگان موسیقی کشور نصیبم شد. در این جشن چهره هایی اعم از تهیه کننده و آهنگسازان و پیشکسوت ها حضور داشتند که احترام شان همه جوره و در هر شرایطی برای ما واجب بود و از اینکه فرصتی از سوی یک نهاد و سایت خصوصی پیش آمد تا بتوانم در چنین شرایطی قرار بگیرم، واقعا از شما ممنونم. انشاالله این جشم در سالهای آینده هم تداوم داشته باشد و روز به روز بهتر و بهتر برگزار شود.